On, Üçüncü Çeyrekte Rekor Büyümesini Sürdürüyor
İsviçreli spor giyim markası On Holding AG, 2025 mali yılının üçüncü çeyreğinde rekor sonuçlara imza atarak piyasa beklentilerini aştı. Şirket yönetimi, Çarşamba günü yaptığı açıklamada, bu güçlü dinamizm ışığında yıl sonu tahminlerini bir kez daha yükselttiğini duyurdu.
Temmuz-Eylül dönemini kapsayan çeyrekte ciro, 794,4 milyon İsviçre frangı (858,9 milyon euro) olarak gerçekleşti. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine kıyasla %24,9'luk bir artışa işaret ediyor. Kur etkisinden arındırıldığında ise gelirlerdeki büyüme %34,5'e ulaştı.
Giyim ve Aksesuar Satışlarında Ortalama Üstü Büyüme
Markanın kendi perakende operasyonlarında ciro, %27,6'lık bir artışla (kur etkisinden arındırılmış +%37,5) 314,7 milyon İsviçre frangına yükseldi. Toptan satış kanalında ise On, %23,3'lük bir artış (kur etkisinden arındırılmış +%32,5) kaydederek 479,6 milyon İsviçre frangı gelir elde etti.
Ana faaliyet alanı olan ayakkabı kategorisindeki gelirler %21,1 (kur etkisinden arındırılmış +%30,4) artarak 731,3 milyon İsviçre frangına ulaştı. Diğer kategoriler ise çok daha güçlü bir büyüme performansı sergiledi. Giyim satışları %86,9 (kur etkisinden arındırılmış +%100,2) artışla 50,1 milyon İsviçre frangına, aksesuar satışları ise %145,3 (kur etkisinden arındırılmış +%160,8) gibi dikkat çekici bir artışla 13,0 milyon İsviçre frangına yükseldi.
Asya-Pasifik bölgesi büyümenin lokomotifi olmaya devam ediyor
Gelirler, en dinamik gelişimini bir kez daha Asya-Pasifik bölgesinde gösterdi. Bölgedeki satışlar, 144,9 milyon İsviçre frangı ile geçen yılın aynı çeyreğine göre neredeyse iki katına çıkarak (+%94,2, kur etkisinden arındırılmış +%109,2) rekor bir büyüme kaydetti.
Amerika kıtasında ciro %10,3 (kur etkisinden arındırılmış %21,0) artışla 436,2 milyon İsviçre frangına ulaştı. Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'yı kapsayan EMEA bölgesinde ise gelirler %28,6 (kur etkisinden arındırılmış +%33,0) artarak 213,3 milyon İsviçre frangı olarak gerçekleşti.
On, net kârını üç kattan fazla artırdı
Daha düşük navlun maliyetleri, lehte kur etkileri ve verimlilik artışları sayesinde, geçen yılın aynı çeyreğinde %60,6 olan brüt kâr marjı %65,7'ye yükseldi. Bu doğrultuda, tek seferlik kalemler hariç tutularak hesaplanan Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr (FAVÖK) %49,8 artışla 179,9 milyon İsviçre frangına ulaştı.
Açıklanan net kâr 118,9 milyon İsviçre frangı (128,6 milyon euro) olarak gerçekleşti. Bu rakam, yalnızca 30,5 milyon İsviçre frangı kâr elde edilen geçen yılın aynı dönemine kıyasla üç kattan fazla bir artış anlamına geliyor. Tek seferlik kalemlerden arındırılmış çeyrek net kârı ise %182,9'luk bir büyüme ile 142,0 milyon İsviçre frangına ulaştı.
Yönetim, Yıl Sonu Tahminlerini Tekrar Yükseltti
Böylece, mevcut mali yılın ilk dokuz ayında ciro, geçen yılın aynı dönemine göre %32,6'lık (kur etkisinden arındırılmış +%37,3) bir artışla 2,27 milyar İsviçre frangına ulaştı. Bununla birlikte, net kâr bu dönemde %11,9'luk bir düşüşle 134,6 milyon İsviçre frangına geriledi.
Son çeyrekteki 'olağanüstü' ticari performans ve 'devam eden ivme' göz önünde bulundurularak, şirket yıl sonu tahminlerini bir kez daha yukarı çekti. 2025 yılı için beklenti, kur etkisinden arındırılmış ciroda %34'lük bir artışla 2,98 milyar İsviçre frangına ulaşılması yönünde. Ayrıca yönetim, daha önce %17,0 ila %17,5 olarak öngörülen tek seferlik kalemlerden arındırılmış FAVÖK marjının artık %18,0'in üzerinde olmasını bekliyor.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.
OR CONTINUE WITH