• Home
  • News
  • Business
  • Adidas İkinci Çeyrek Kârını Neredeyse İkiye Katladı

Adidas İkinci Çeyrek Kârını Neredeyse İkiye Katladı

Alman spor giyim devi Adidas AG, 2025 mali yılının ikinci çeyreğinde büyüme trendini sürdürdü. Çarşamba günü yapılan açıklamada, şirket kârını beklenmedik bir şekilde önemli ölçüde artırdığını duyurdu. Ancak ciro büyümesi, olumsuz kur etkisinden olumsuz etkilendi.

Olumsuz Kur Etkisi Ciro Büyümesini Baskıladı

Nisan-Haziran ayları arasında şirketin konsolide cirosu, bir önceki yılın aynı dönemine göre %2,2 artışla 5,95 milyar Euro'ya ulaştı. Şirket, yaklaşık 300 milyon Euro'luk "olumsuz kur dönüşüm etkisi" yaşadığını belirtti.

Bu artış, şirketin ana markası Adidas'a olan güçlü talebin devam etmesi sayesinde gerçekleşti. Adidas markasının gelirleri, ikinci çeyrekte kur etkisinden arındırılmış olarak %12 arttı. Geçtiğimiz yıl satışı tamamlanan Yeezy ürün grubunun ciro katkıları da dahil edildiğinde, kur etkisinden arındırılmış gelirler %8 arttı.

Adidas markasının cirosu Avrupa'da %4,4 (kur etkisinden arındırılmış +%4,1) artarak yaklaşık 2 milyar Euro'ya, Kuzey Amerika'da %2,8 (kur etkisinden arındırılmış +%8,1) artışla 1,34 milyar Euro'ya yükseldi. Latin Amerika'da gelirler %0,1 (kur etkisinden arındırılmış +%22,2) artarak 673 milyon Euro'ya, Gelişmekte Olan Piyasalar segmentinde ise %1,7 (kur etkisinden arındırılmış +%11,9) artışla 762 milyon Euro'ya ulaştı.

Adidas, Japonya ve Güney Kore'de %10,8 (kur etkisinden arındırılmış +%12,6) artışla 355 milyon Euro ciro elde etti. Ciroda düşüş yaşanan tek bölge Çin oldu. Çin'de satışlar %3 düşerek 798 milyon Euro'ya geriledi. Ancak kur etkisinden arındırılmış olarak %2,1 artış kaydedildi.

Çeyreklik Kâr Tekrar Güçlü Bir Artış Gösterdi

Şirketin açıklamasına göre, "daha az indirim ve daha düşük ürün ve navlun maliyetleri" sayesinde brüt kâr marjının %50,8'den %51,7'ye yükselmesi ve bunun "olumsuz kur etkilerini ve ürün karışımı etkilerini telafi etmesi" sonucunda, faaliyet kârı bir önceki yılın aynı dönemine göre %57,7 artarak 546 milyon Euro'ya ulaştı ve piyasa beklentilerini aştı. Hissedarlara düşen net kâr ise neredeyse ikiye katlanarak %94,6 artışla 369 milyon Euro'ya yükseldi.

Şirketin toplam ilk yarı cirosu %7,3 artarak 12,1 milyar Euro'ya çıktı. Hissedarlara düşen net kâr ise %121,4 artışla 798 milyon Euro'ya ulaştı.

Devam Eden Belirsizliklere Rağmen Şirket Yıllık Tahminlerini Koruyor

CEO Bjørn Gulden, yılın ilk yarısına ilişkin olumlu bir değerlendirme yaptı. "Ekibimizin hem ikinci çeyrekte hem de 2025'in ilk yarısında başardıklarından çok memnunum ve bir kez daha gurur duyuyorum" dedi. "Çift haneli büyüme oranımızı istikrarlı bir şekilde sürdürdük ve Adidas markasıyla ilk yarıyı %14 büyümeyle kapattık."

Ancak Gulden, daha fazla çaba gösterilmesi gerektiği konusunda da uyardı: "İyileştirmemiz gereken çok şey var" diye vurguladı. "İş modelimizi optimize etmekten henüz uzağız. Global bir marka olmanın ve aynı zamanda lokal bir bakış açısına sahip olmanın, dünya çapında başarıya ulaşmak için doğru strateji olduğuna inanıyoruz."

Yakın geleceğe bakıldığında, CEO mevcut risklere dikkat çekti: "Yıl bizim için mükemmel başladı ve normal şartlarda şu anda tüm yıl için çok iyimser bir tablo çizerdik. Ancak küresel çaptaki dalgalanmalar ve belirsizlikler göz önüne alındığında, bu çok ihtiyatlı bir yaklaşım olmaz. ABD'ye yönelik gümrük vergilerinin nihai olarak ne kadar olacağını hala bilmiyoruz."

Devam eden belirsizlikler nedeniyle şirket, yıllık tahminlerini değiştirmedi. Yönetim, 2025 için kur etkisinden arındırılmış ciroda yüksek tek haneli büyüme bekliyor. Ana marka Adidas'ın çift haneli büyümesi öngörülüyor. Faaliyet kârının ise 1,7 ila 1,8 milyar Euro'ya yükseltilmesi hedefleniyor.

"Şu anda bunu başaracağımızdan eminiz. Elbette bu durum değişebilir; eğer öngördüğümüzden daha az olumsuz etkiyle karşılaşırsak, yukarı yönlü de değişebilir," diyen Gulden, ABD hükümetinin gümrük politikalarının yaratabileceği olası yüklerden de bahsetti: "İkinci çeyrekte zaten on milyonlarca Euro seviyesinde olumsuz etkiler yaşadık ve son gümrük vergisi açıklamaları, yılın ilerleyen dönemlerinde ABD'deki ürünlerimizin maliyetini 200 milyon Euro'ya kadar artıracak."

Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.


OR CONTINUE WITH
Adidas
Adidas AG