• Home
  • News
  • Business
  • Adidas'ın Başarısı Devam Ediyor - Gümrük Vergileri Mercek Altında

Adidas'ın Başarısı Devam Ediyor - Gümrük Vergileri Mercek Altında

Adidas, yükseliş trendini sürdürüyor. Üç şeritli marka, mevcut zorlu piyasa koşullarına rağmen kesintisiz bir talep görüyor ve satışları çift haneli büyüme kaydediyor. Adidas özellikle retro modelleriyle başarı yakalıyor; "Samba, Gazelle" ve "Stan Smith" tüm dünyada satış rekorları kırıyor. İlk çeyrek beklentilerin üzerindeydi. Ancak, ABD'nin gümrük politikaları nedeniyle CEO Björn Gulden, geçmişteki gibi beklentilerini yükseltmedi.

Şirketin Beklentileri

Adidas, 2025 yılı için döviz kuru etkisinden arındırılmış satışlarda yüksek tek haneli bir büyüme öngörüyor; Adidas markasının ise çift haneli büyümesi bekleniyor. Geçen yıl 1,3 milyar Euro olan işletme kârının 1,7 ila 1,8 milyar Euro'ya yükselmesi bekleniyor.

İkinci çeyrekte, ABD gümrük vergilerinin ABD işletmeleri üzerindeki etkisinin sınırlı kalması bekleniyor. Ancak Gulden, bu etkinin sonraki çeyrekte hissedileceğini belirtmişti. Nike rakibinin iş hacminin yaklaşık %20'si ABD'de.

Özellikle Vietnam ve Çin gibi önemli üretici ülkelere yönelik gümrük vergileri maliyetleri artırabilir. Bu nedenle Adidas'ın buna nasıl tepki vereceğine dair yeni açıklamalar bekleniyor. Nisan ayı sonunda açıklanan ilk çeyrek rakamlarında bu konu henüz belirsizdi. Ancak Gulden, fiyat artışlarını göz ardı etmedi.

Analistlerin Beklentileri

Analistler olumlu bir tablo çiziyor. Warburg Research'ten Jörg Philipp Frey, güçlü bir marka dinamiği ve çift haneli büyüme ile bir başka güçlü çeyrek bekliyor. Son çeyreklerdeki marj artışlarının, görünümle ilgili riskleri azalttığına dikkat çekiyor. Deutsche Bank'tan Adam Cochrane, Adidas'ın beklentileri bir kez daha aşabileceğini ve geleceğe daha iyimser bakabileceğini düşünüyor.

Baader Bank uzmanı Volker Bosse ise biraz daha temkinli. ABD gümrük vergilerine dikkat çeken Bosse, ABD ile Vietnam arasındaki ticaret anlaşmasının Adidas'ın maliyetlerini artıracağını ve nihayetinde ABD'deki satış fiyatlarını yükselteceğini belirtiyor. Bunun, ABD'deki satışları olumsuz etkileyebileceğini de sözlerine ekliyor. Ancak Adidas markasının büyük popülaritesi sayesinde, şirketin finansal hedeflerine ulaşabileceğini tahmin ediyor. ABD'li analiz şirketi Bernstein'den Aneesha Sherman ise, Çin'deki spor giyim üreticilerinin büyümesinin yavaşlamasının devam edebileceğini vurguluyor.

Bloomberg haber ajansı tarafından sağlanan bir uzlaşıda, analistler ortalama olarak satışlarda bir önceki yılın aynı dönemindeki 5,8 milyar Euro'dan 6,2 milyar Euro'ya bir artış bekliyor. İşletme kârının ise yaklaşık 503 milyon Euro'ya yükselmesi bekleniyor. Analistlerin 2025 yılı için yaklaşık 2 milyar Euro'luk işletme kârı tahmini, Adidas'ın öngörüsünün üzerinde.

Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.


OR CONTINUE WITH
Adidas