• Home
  • News
  • Business
  • Araştırma: Her üç moda markasından birinin 'mulesing' uygulamasına karşı bir eylem planı yok

Araştırma: Her üç moda markasından birinin 'mulesing' uygulamasına karşı bir eylem planı yok

Hayvan refahı örgütü Four Paws'un on bir ülkede yüzden fazla markayı mercek altına aldığı yeni raporuna göre, uluslararası moda markalarının üçte ikisi, kuzuların arka kısmındaki deri katmanlarının kesilerek alındığı acı verici bir işlem olan 'mulesing' (canlı kuzu kırpma - LLC) uygulamasıyla nasıl mücadele ettikleri konusunda yeterli şeffaflık sergilemiyor.

Araştırma Hakkında

Rapor; Hollanda, Almanya, Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri'nin de aralarında bulunduğu on bir ülkedeki 102 markanın mağazalarında, bazen gizli olarak yürütülen saha araştırmalarına ve çevrimiçi analizlere dayanıyor. Four Paws bu süreçte markaların politikalarını, etiketlerini, sertifikasyon süreçlerini ve yünün menşeine ilişkin kamuya açık bilgileri inceledi.

Araştırmaya katılan markaların büyük bir çoğunluğu (%84) kuzulara yönelik bu zalimce uygulamaya (mulesing) karşı olduklarını belirtse de, üçte birinin Sorumlu Yün Standardı (RWS) gibi 'mulesing' yapılmadığını belgeleyen bir sertifika aracılığıyla bu uygulamayı fiilen önlemeye yönelik net bir yaklaşımı bulunmuyor.

Markaların Değişkenlik Gösteren Taahhütleri

Şeffaflık eksikliği ve araştırmaya katılmayı reddetmesi nedeniyle Michael Kors, sıfır puanla listenin en sonunda yer alıyor. En şeffaf markalar arasında ise outdoor markaları Patagonia (ABD), Ortovox (Almanya) ve Arc'teryx (Kanada) ile COS (İsveç) ve Alman perakendeci Tchibo bulunuyor.

Four Paws'a göre, markaların dörtte biri organizasyonla temasa geçtikten sonra somut iyileşmeler gösterdi. H&M, Jack Wolfskin ve Marc O’Polo gibi markalar artık yalnızca sertifikalı ve 'mulesing' uygulanmamış yün kullanıyor. Barbour, Coop ve Peek & Cloppenburg Düsseldorf gibi diğer markalar ise bu hedefi 2030 yılına kadar gerçekleştireceklerini belirtti.

Yalnızca sertifikalı ve 'mulesing' uygulanmamış yün kullanan markaların (%19) sadece yarısının bu bilgiyi ürünlerinde belirtmesi, şeffaflığın ankete katılan markaların öncelik listesinde üst sıralarda yer almadığının bir göstergesi. Tom Tailor ve BRAX'ın da aralarında bulunduğu bu markalardan dokuzu ise etiketlerine 'mulesing' hakkında bilgi eklemiş durumda.

Avustralya Yünü Mercek Altında

Dünyanın en büyük yün üreticisi olan Avustralya'da 'mulesing' uygulaması hâlâ yaygın olarak görülüyor. Bu işlem, merinos koyunlarında ölümcül 'flystrike' enfeksiyonunu önlemek amacıyla geliştirilmiş olsa da, yol açtığı ciddi hayvan zulmü nedeniyle yıllardır tartışma konusu.

Four Paws, moda markalarına ve özellikle Avustralya yün endüstrisine, sertifikalı ve 'mulesing' uygulanmamış yüne geçmeleri ve yünlü moda ürünlerinin üretiminde hayvan refahı konusunda tüketicilere karşı daha şeffaf olmaları yönünde çağrıda bulunuyor.

Rapor, bu ay Fransa ve Çin'de düzenlenen uluslararası yün konferanslarındaki tartışmalara üçüncü bir boyut katıyor. Bu programlarda çevre dostu üretim, çobanların ve üretici organizasyonlarının çıkarları ile çalışma koşulları gibi konular merkezde yer alıyordu. Yün de bu tartışmalardan muaf değil. Ancak moda endüstrisindeki sürdürülebilirlik tartışmalarında hayvan refahı konusu genellikle geri planda kalıyor.

Four Paws LLC Kampanyası Kaynak: Four Paws
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.


OR CONTINUE WITH
Four Paws
hayvan refahı
Mulesing