• Home
  • News
  • Business
  • Asics, EMEA Bölgesindeki Çeyreklik Satışlarını Yaklaşık %27 Artırdı ve Yıllık Tahminlerini Yükseltti

Asics, EMEA Bölgesindeki Çeyreklik Satışlarını Yaklaşık %27 Artırdı ve Yıllık Tahminlerini Yükseltti

Japon spor giyim devi Asics, 2025 mali yılının ikinci çeyreğinde EMEA bölgesindeki satışlarını önemli ölçüde artırdı. Şirketin Çarşamba günü yaptığı açıklamaya göre, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'daki gelirler, geçen yılın aynı dönemine kıyasla %26,6 oranında yükseldi. Marka, tüm bölgelerde, ürün kategorilerinde ve dağıtım kanallarında büyüme kaydettiğini bildirdi.

Toptan Satışlarda EMEA Bölgesinde Yaklaşık %37 Büyüme

Asics EMEA'nın toptan satışları, %36,8'lik bir artışla ortalamanın üzerinde bir performans sergiledi. Bu büyümenin ardındaki temel itici güçler arasında Kuzeybatı Avrupa'daki %58,4'lük, Kuzeydoğu Avrupa'daki %36,6'lık ve İber Yarımadası ile İtalya'daki %28,8'lik güçlü artışlar yer alıyor.

Ürün kategorileri arasında, ikinci çeyrekte en yüksek büyüme oranlarını %52,9 ile SportStyle ve %40,6 ile Core Performance Sports elde etti. Asics ayrıca, kendi açıklamasına göre "Avrupa'da premium performans koşu segmentinde tartışmasız liderliğini" sürdürdü.

Asics EMEA CEO'su Carsten Unbehaun, mevcut gelişmelerden duyduğu memnuniyeti dile getirdi. "Bu çeyreğin sonuçları, markamızın Avrupa genelinde ne kadar güçlü bir şekilde büyüdüğünü gösteriyor" diyen Unbehaun, "Ürünlerimizin kalitesi, markamızın gücü ve tüm EMEA bölgesindeki motive ekibimiz sayesinde her kategoride ve her kanalda ilerleme kaydettik" şeklinde konuştu.

Ana Şirket Yıllık Tahminlerini Yükseltti

Avrupa'daki güçlü büyüme rakamlarının da etkisiyle, ana şirket Asics Corporation Çarşamba günü yıllık tahminlerini yukarıya revize etti. Yönetim, 2025 yılı için küresel ciroda 800 milyar Japon Yeni (4,63 milyar Euro) bekliyor. Önceki tahmin 780 milyar Japon Yeni idi.

Faaliyet karı hedefi 120 milyar Japon Yeni'nden 136 milyar Japon Yeni'ne yükseltilirken, daha önce 78 milyar Japon Yeni olan net kar tahmini de 87 milyar Japon Yeni'ne çıkarıldı. Bu artışın gerekçesi olarak, ilk yarıdaki olumlu satış performansı ve brüt kar marjındaki iyileşme gösterildi.

Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.


OR CONTINUE WITH
Asics
Asics Corporation
Asics EMEA