Asics, güçlü net satış ve kâr büyümesiyle beklentilerini yükseltti
Asics Corporation, 30 Eylül 2025'te sona eren mali yılın ilk dokuz ayına ilişkin güçlü konsolide sonuçlarını açıkladı. Net satışlar, yıllık bazda yüzde 19'luk bir artışla 625 milyar yene (4,04 milyar dolar) ulaşarak tarihinde ilk kez 600 milyar Japon yeni eşiğini aştı.
Bu büyüme, kârlılıkta da önemli iyileşmeleri beraberinde getirdi. Faaliyet kârı yüzde 39,4 artışla 127,6 milyar yene yükselirken, faaliyet kâr marjı 3 puanlık bir iyileşmeyle yüzde 20,4'e ulaştı. Olağan kâr yüzde 41 artışla 124,5 milyar yene, ana ortaklık payına düşen kâr ise yüzde 32,9 artışla 86,3 milyar yene çıktı. Şirketin brüt kâr marjı da 1,1 puan artarak yüzde 56,5 olarak gerçekleşti.
Bu güçlü performans, tüm ürün kategorilerinde kaydedilen daha yüksek net satışlarla genele yayıldı. Büyümenin ana motorları, net satışlarda yıllık bazda yüzde 50'ye yakın olağanüstü büyüme oranları yakalayan SportStyle ve Onitsuka Tiger'ın başı çektiği yaşam tarzı ve moda segmentleri oldu; her iki marka da kategori kârı ve marjında güçlü bir artış sergiledi. Ana segmentlerden biri olmaya devam eden Performans Koşu kategorisi de net satışlarını yüzde 10,1 artırarak 284,3 milyar yene çıkararak ivmesini korudu. Giyim ve Ekipman ile Temel Performans Sporları kategorileri de sırasıyla yüzde 10,7 ve yüzde 7,3'lük sağlıklı satış artışları kaydederken, Giyim ve Ekipman kategorisinin kârı yüzde 51,4 gibi etkileyici bir oranda büyüdü.
Coğrafi olarak bakıldığında, tüm bölgeler satışlardaki artışa katkı sağladı. Kısmen ülkeye yönelik güçlü turist talebinden beslenen Asics Japonya, net satışlarını yüzde 22,5 artırarak 152,1 milyar yene çıkararak sağlam bir büyüme kaydetti. Avrupa ise tüm kategorilerdeki güçlü performans sayesinde satışlarını yüzde 25 artırarak 178,9 milyar yen ile en yüksek satış hacmine ulaştı. Güneydoğu ve Güney Asya gibi yüksek büyüme potansiyeline sahip bölgelerde net satışlar yüzde 33,3 arttı. E-ticaret satışlarında stratejik bir düşüş yaşayan Kuzey Amerika bölgesi ise net satışlarda yüzde 7,9'luk bir artış raporlarken, faaliyet kâr marjını 3,5 puan iyileştirerek yüzde 14,2'ye taşıdı.
Bu güçlü birikimli performansa dayanarak şirket, 31 Aralık 2025'te sona erecek mali yılın tamamı için konsolide iş sonuçları tahminini revize etti. Yeni beklentilere göre, net satışların 800 milyar yen (yüzde 17,9 artış) ve faaliyet kârının 140 milyar yen (yüzde 39,8 artış) olması öngörülüyor.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.
OR CONTINUE WITH