• Home
  • News
  • Business
  • Birkenstock, Üçüncü Çeyrekte Büyüme Trendini Sürdürdü ve Tahminlerini Doğruladı

Birkenstock, Üçüncü Çeyrekte Büyüme Trendini Sürdürdü ve Tahminlerini Doğruladı

Alman ayakkabı markası Birkenstock, 2024/25 mali yılının üçüncü çeyreğinde büyümesini sürdürdü. New York Borsası'nda işlem gören ana şirket Birkenstock Holding plc tarafından Perşembe günü yayınlanan ara raporda, şirketin güçlü performansı teyit edildi.

Nisan-Haziran döneminde, konsolide ciro 635 milyon Euro'ya ulaştı. Bu rakam, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 12'lik bir artışa işaret ediyor. Kur etkisinden arındırıldığında ise gelirlerdeki artış yüzde 16 olarak gerçekleşti.

Toptan satışlarda ciro yüzde 15 (kur etkisinden arındırılmış olarak yüzde 18) artarak 390,2 milyon Euro'ya, şirketin kendi perakende satışları ise yüzde 9 (kur etkisinden arındırılmış olarak yüzde 12) artışla 243,9 milyon Euro'ya yükseldi.

Birkenstock, tüm bölgelerde çift haneli büyüme kaydetti

Birkenstock, geçtiğimiz çeyrekte de tüm pazar bölgelerinde çift haneli büyüme rakamlarına imza attı. Amerika'da gelirler yüzde 10 (kur etkisinden arındırılmış olarak yüzde 16) artarak 312,3 milyon Euro'ya ulaşırken, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'yı kapsayan EMEA bölgesinde ise hem yerel para birimi hem de kur etkisinden arındırılmış olarak yüzde 13 artışla 258,6 milyon Euro olarak gerçekleşti.

En dinamik büyüme, bir kez daha Asya-Pasifik bölgesinde yaşandı. Bu bölgede yüzde 21'lik (kur etkisinden arındırılmış olarak yüzde 24) bir artışla ciro 63,2 milyon Euro'ya çıktı.

Net kâr yüzde 73 arttı

Fiyat artışları ve üretim tesislerinin daha verimli kullanımı sayesinde brüt kâr marjı, geçen yılın aynı dönemindeki yüzde 59,5 seviyesinden yüzde 60,5'e yükseldi. Bu durum, olağanüstü kalemler hariç faiz, vergi ve amortisman öncesi kârın (FAVÖK) yüzde 17 artarak 218,3 milyon Euro'ya ulaşmasını sağladı.

Açıklanan net kâr 129,2 milyon Euro'ya ulaşarak, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 73'lük bir artışı temsil etti. Olağanüstü kalemler hariç net kâr ise yüzde 26 artarak 116 milyon Euro oldu.

Yıllık tahminler değişmedi

Birkenstock CEO'su Oliver Reichert, şirketin hedeflerine doğru ilerlediğine inanıyor. Reichert, "Üçüncü çeyrek sonuçları, markamızın güçlü temellerini ortaya koyuyor" dedi ve son dönemdeki marj iyileştirmelerine dikkat çekti. "ABD ve AB arasındaki, yüzde 15'lik gümrük vergilerini içeren mevcut anlaşmanın etkilerini, fiyat ayarlamaları, maliyet disiplini ve stok yönetimi kombinasyonuyla yönetebileceğimiz ve böylece Birkenstock markasının uzun vadeli sağlığını ve kârlılığını koruyabileceğimiz konusunda iyi bir konumda olduğumuza inanıyoruz" diye ekledi.

Mevcut rakamlar ışığında, yönetim yıllık tahminlerini korudu. 2024/25 için kur etkisinden arındırılmış ciro artışının, ilk belirlenen yüzde 15-17 aralığının "üst sınırına yakın" olmasını bekliyor.

Olağanüstü kalemler hariç FAVÖK marjı tahmini ise yüzde 31,3 ila 31,8 aralığında kaldı. Şirket, bu tahminlerde Amerikan dolarındaki "önemli zayıflığın" hesaba katıldığını belirtti.

Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.


OR CONTINUE WITH
Birkenstock
Birkenstock Holding Plc