Burberry'nin İlk Çeyrek Karşılaştırılabilir Satışları Düştü, Ancak Marka Çekiciliği Arttı
Burberry Grubu, 28 Haziran 2025 tarihinde sona eren 13 haftalık ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Dönüşüm stratejisinin ilerlemesiyle birlikte karşılaştırılabilir satışlarda iyileşme ve marka çekiciliğinde artış gözlemlendiği belirtildi.
Burberry, 2026 mali yılının ilk çeyreğinde, bildirilen döviz kurlarıyla 433 milyon sterlin perakende geliri elde etti. Bu rakam, 2025 mali yılının ilk çeyreğindeki 458 milyon sterlinlik gelire kıyasla bildirilen döviz kurlarıyla %6, sabit döviz kurlarıyla ise %2'lik bir düşüşe işaret ediyor. Karşılaştırılabilir mağaza satışları, alan etkisinin %1'lik negatif katkısıyla %1 oranında düşüş kaydetti.
CEO Joshua Schulman, sonuçlar hakkında şunları söyledi: "Geçtiğimiz yıl boyunca şirketi istikrara kavuşturmaktan, Burberry'yi güvenle ileriye taşımaya odaklandık. İlk çeyrekteki karşılaştırılabilir satışlardaki iyileşme, ana kategorilerimizdeki güçlü performans ve marka çekiciliğindeki artış, izlediğimiz yolda bize güven veriyor. Sonbahar 2025 koleksiyonumuz mağazalara ulaştıkça geniş bir lüks müşteri kitlesi tarafından beğeniyle karşılanıyor. Dış ortam zorlu olmaya devam etse de ve dönüşümümüzün henüz ilk aşamalarında olsak da, görmeye başladığımız ilk ilerlemelerden cesaret alıyoruz."
Burberry'nin karşılaştırılabilir satışları ana bölgelerde iyileşiyor
Yukarıdaki negatif rakamlara rağmen, karşılaştırılabilir perakende satışlar, bir önceki çeyreğe göre tüm bölgelerde sıralı olarak iyileşme gösterdi. Yerel harcamaların desteğiyle EMEIA bölgesi %1 büyürken, yeni müşteri artışının etkisiyle Amerika kıtası %4'lük bir artış kaydetti. Çin Anakarası'ndaki %4'lük düşüşle birlikte Büyük Çin bölgesi %5 daraldı. Japonya'daki zorlu performansın etkisiyle Asya Pasifik bölgesi %4 düşüş gösterse de, Güney Kore'deki büyüme bu düşüşü kısmen telafi etti.
Şirket, ilk çeyrekte "Burberry Forward" girişimini desteklemek için çeşitli adımlar attı. Bunlar arasında, aylık özgün kampanyalarla "Zamansız İngiliz Lüksü" marka ifadesini güçlendirmek, temel marka kodlarına odaklanarak geniş bir lüks müşteri kitlesine hitap edecek şekilde sonbahar 2025 koleksiyonunu yeniden dengelemek ve ürün yoğunluğunu artırmak için mağazalardaki görsel düzenlemeleri iyileştirmek yer alıyor. Şirket, atkı standı pilot programının beklentileri aştığını ve yıl sonuna kadar 200 mağazaya yaymayı planladığını belirtti.
Daha güçlü bir ürün yelpazesi, evrensel stil ve hikaye anlatımı sayesinde online ivme, üst üste üçüncü çeyrekte de devam etti. Daha fazla iş birliği ve çevikliği teşvik etmek için organizasyonel değişiklikler uygulandı ve maliyet verimliliği programı, 2026 mali yılına kadar yıllık 80 milyon sterlin tasarruf sağlama yolunda ilerliyor.
Burberry, marka çekiciliğini daha da artırmaya odaklanacak
2026 mali yılına bakıldığında Burberry, dönüşümünün henüz ilk aşamalarında olduğunu ve makroekonomik ortamın belirsizliğini koruduğunu kabul ediyor. Şirketin yıl için öncelikli hedefi, üst düzey büyüme için önemli bir ön koşul olarak görülen marka arzusunu yeniden canlandırmada kaydedilen ilk ilerlemenin üzerine inşa etmek.
Mali yılın ilk yarısında Burberry, yatırımlara öncelik vermeye devam edecek ve girişimlerinin etkisinin yıl ilerledikçe artacağını öngörüyor. Şirket, basitleştirme, verimlilik ve nakit akışına odaklanarak kârlılık artışı sağlamayı hedefliyor ve şirketi sürdürülebilir ve kârlı büyümeye döndürmeye yönelik çalışmalarına olan güvenini yineliyor.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.
OR CONTINUE WITH