Cirodaki Düşüşe Rağmen: Hennes & Mauritz Üçüncü Çeyrekte Kârını Önemli Ölçüde Artırdı
İsveçli giyim devi Hennes & Mauritz AB, 2024/25 mali yılının üçüncü çeyreğinde ciro kaybı yaşamasına rağmen kârını önemli ölçüde artırmayı başardı. Bu veriler, H&M, Cos, Monki, Weekday, & Other Stories ve Arket gibi markaların çatı şirketi tarafından Perşembe günü yayınlanan güncel faaliyet raporunda yer aldı.
Haziran-Ağustos dönemini kapsayan çeyrekte grup cirosu 57,0 milyar İsveç Kronu (5,2 milyar Euro) olarak gerçekleşti. Bu rakam, geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla yüzde üçlük bir düşüşe işaret ederken, yerel para birimleri bazında ise gelirlerde yüzde ikilik bir artış kaydedildi.
Olumsuz Kur Etkileri Ciro Gelişimini Baskıladı
Grubun açık ara en önemli pazar bölgesi olan Batı Avrupa'da çeyrek cirosu yüzde bir artışla (kur etkisinden arındırılmış +%3) yaklaşık 19,9 milyar İsveç Kronu'na ulaştı. İskandinav ülkelerinde ise ciro yüzde bir düşüşle 5,2 milyar İsveç Kronu'na gerilerken, kur etkisinden arındırılmış bazda neredeyse sabit kaldı.
Asya, Okyanusya ve Afrika'da gelirler toplamda yaklaşık 6,4 milyar İsveç Kronu olarak gerçekleşerek geçen yılın aynı dönemine göre yüzde onluk (kur etkisinden arındırılmış -%2) bir düşüş gösterdi. Amerika kıtasında ise gelirler yüzde sekiz (kur etkisinden arındırılmış +%1) daralarak 12,1 milyar İsveç Kronu'na indi.
Doğu Avrupa'da ciro 5,4 milyar İsveç Kronu ile geçen yılın aynı dönemiyle hemen hemen aynı seviyede kalırken, kur etkisinden arındırılmış bazda yüzde üç büyüdü. Güney Avrupa'da ise grup, yüzde dörtlük bir düşüşle 7,9 milyar İsveç Kronu ciro elde etti (kur etkisinden arındırılmış +%3).
Maliyet Düşüşleri Kârda Güçlü Büyüme Getirdi
Cirodaki düşüşe rağmen, giyim perakendecisi kârlılığını güçlü bir şekilde artırmayı başardı. Şirket açıklamasına göre, tedarik zincirindeki iyileşmeler ve kur etkileri sayesinde, bir miktar artan fiyat indirimlerine rağmen brüt kâr marjı geçen yılın aynı dönemine kıyasla %51,1'den %52,9'a yükseldi. Grup ayrıca operasyonel maliyetlerini de düşürmeyi başardı.
Böylece faaliyet kârı, geçen yılın aynı çeyreğine göre yüzde 40 artarak 4,9 milyar İsveç Kronu'na ulaştı. Hissedarlara isabet eden net kâr ise yüzde 39'luk bir artışla 3,2 milyar İsveç Kronu (293 milyon Euro) olarak gerçekleşti.
Mevcut mali yılın ilk dokuz ayında grup cirosu 169,1 milyar İsveç Kronu olarak kaydedildi. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde ikilik bir düşüş anlamına gelirken, kur etkisinden arındırılmış bazda ise yüzde ikilik bir artışa işaret ediyor. Hissedarlara isabet eden net kâr ise yaklaşık yüzde onluk bir düşüşle 7,8 milyar İsveç Kronu'na geriledi.
Dördüncü çeyreğin ilk haftalarında ise yukarı yönlü bir trend gözlenmedi. Yönetimin mevcut verilerine göre, Eylül ayında gelirlerin kur etkisinden arındırılmış bazda geçen yılın aynı ayındaki seviyesine yakın olması bekleniyor. Şirket ayrıca, dördüncü çeyrekte fiyat indirimlerinin kârlılık üzerindeki baskısının geçen yıla göre bir miktar daha yüksek olacağı uyarısında bulundu.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.
OR CONTINUE WITH