• Home
  • News
  • Business
  • Gap Inc., Old Navy ve Gap markalarının itici gücüyle 3. çeyrekte karşılaştırılabilir satış büyümesi kaydetti

Gap Inc., Old Navy ve Gap markalarının itici gücüyle 3. çeyrekte karşılaştırılabilir satış büyümesi kaydetti

ABD'nin en büyük özel giyim perakendecilerinden biri olan Gap Inc., şirketin üst üste yedinci çeyrekte de pozitif karşılaştırılabilir satış elde ettiğini gösteren 2025 mali yılı üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. 1 Kasım 2025 tarihinde sona eren çeyrekte net satışlar, Old Navy, Gap ve Banana Republic markalarındaki genel performans artışının etkisiyle yüzde 3 yükselerek 3,9 milyar dolara ulaştı.

Karşılaştırılabilir satışlar yüzde 5 oranında artarken, mağaza satışlarında yüzde 3, toplam gelirin yüzde 40'ını oluşturan çevrimiçi satışlarda ise yüzde 2'lik bir yükseliş kaydedildi. Şirket, çeyreği dünya genelinde 2.497'si şirkete ait olmak üzere yaklaşık 3.500 mağaza ile kapattı.

Başkan ve CEO Richard Dickson, "Stratejimiz işliyor ve markalarımız ivme kazanıyor," diyerek şu değerlendirmede bulundu: "Üçüncü çeyrekteki gücümüz ve çeyrek başından bugüne kadarki performansımız, bizi tatil alışveriş sezonu için avantajlı bir konuma getiriyor. Bu durum, tüm yıl için net satış beklentimizi önceki aralığımızın üst sınırına çekme ve faaliyet marjı öngörümüzü yükseltme konusunda bize güven veriyor."

Athleta hariç tüm markalar karşılaştırılabilir satış büyümesi kaydetti

Old Navy, denim, aktif giyim, çocuk ve bebek kategorilerindeki ivmenin yanı sıra kültürel açıdan ses getiren iş birliklerinin de katkısıyla güçlü bir performans daha sergiledi. Markanın net satışları yüzde 5 artışla 2,3 milyar dolara, karşılaştırılabilir satışları ise yüzde 6 oranında yükseldi.

Gap markası, yıllık bazda yüzde 6 artışla 951 milyon dolar net satış bildirdi ve yüzde 7'lik artışla üst üste sekizinci çeyrekte de pozitif karşılaştırılabilir satış başarısını sürdürdü.

Banana Republic'in net satışları yüzde 1 düşüşle 464 milyon dolara gerilese de, tüketicilerin üst segment ürünlere ve hikaye anlatımı girişimlerine olumlu yanıt vermesiyle karşılaştırılabilir satışlar yüzde 4 oranında büyüdü.

Şirketin yeniden canlandırma planı doğrultusunda uzun vadeli bir yapılanma sürecinden geçen Athleta ise zorlanmaya devam etti. Markanın net satışları 257 milyon dolar seviyesinde kalarak yüzde 11 düşüş gösterdi; benzer şekilde karşılaştırılabilir satışlarda da yüzde 11'lik bir gerileme yaşandı.

Şirketin brüt marjı, kısmen tahmini 190 baz puanlık net tarife etkisinden kaynaklanan ürün marjındaki 70 baz puanlık daralma nedeniyle 30 baz puan düşerek yüzde 42,4'e geriledi. Faaliyet geliri 334 milyon dolara ulaşarak yüzde 8,5'lik bir faaliyet marjı sağlarken, net gelir 236 milyon dolar veya seyreltilmiş hisse başına 62 sent olarak gerçekleşti.

Gap Inc. 2025 mali yılı beklentilerini yükseltti

Dickson, şirketin disiplinli uygulamalara odaklanmaya devam ettiğini vurgulayarak, "Mükemmel bir uygulama sürecine ve yılı güçlü bir şekilde tamamlamaya odaklanmış durumdayız," dedi.

Şirket, 2025 mali yılı için daha önce yüzde 1 ila 2 arasında öngördüğü net satış büyümesini revize ederek yüzde 1,7 ila 2 aralığında bir büyüme bekliyor. Faaliyet marjının ise, tahmini 100-110 baz puanlık net tarife etkisi dahil olmak üzere yaklaşık yüzde 7,2 seviyesinde gerçekleşmesi öngörülüyor.

Şirket, üçüncü çeyrekte hisse başına 0,165 sent temettü ödemesi gerçekleştirdi ve yönetim kurulu dördüncü çeyrek için de aynı oranda temettü dağıtılmasını onayladı.

Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.


OR CONTINUE WITH
Athleta
Banana Republic
Gap
Gap Inc
Old Navy