Geox İlk Yarı Cirosu %4,7 Düştü
loading...
Borsa Italiana tarafından yönetilen Euronext Milan piyasasında işlem gören Geox, 30 Haziran 2025 tarihli konsolide finansal sonuçlarını açıkladı.
Şirket, 2025'in ilk yarısında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yaklaşık 15 milyon Euro (%4,7) ciro kaybı yaşadı. Çin ve ABD'deki şubelerin kapanışlarının etkisi göz ardı edildiğinde, düşüş 6,1 milyon Euro (%1,9) seviyesinde gerçekleşti.
Brüt kâr marjı, ciroya oran olarak %51,2 ile sabit kalırken, mutlak değer olarak yaklaşık 7,7 milyon Euro azaldı.
Geox, yakın zamanda Enrico Mistron'un yerine Francesco Di Giovanni'yi CEO olarak atadı. Bu atama, şirketin dönüşüm sürecini hızlandırma yolunda atılmış önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
Karmaşık Piyasa Koşulları Sonuçları Etkiliyor
"2025'in ilk yarısı, karmaşık genel piyasa koşullarından etkilenmeye devam ediyor. Makroekonomik göstergeler, tüketimde zayıf bir seyir ve düşük güven ortamının yol açtığı talep daralmasını doğruluyor. Bu zorlu ortama rağmen, Endüstriyel Planımızda öngörülen girişimleri uygulamaya odaklanıyor, yüksek kârlılığa sahip pazarlara öncelik veriyor, süreçlerimizi optimize ediyor ve maliyetlerimizi kontrol altında tutuyoruz." açıklamasında bulunan şirket yönetimi, 30 milyon Euro'luk sermaye artırımının ilk aşamasının başarıyla tamamlandığını ve hissedarların tam katılımıyla gerçekleştiğini de sözlerine ekledi. Bu sonuç, şirketin yeniden yapılanma yolunda ilerlediğinin önemli bir göstergesi.
İlk Altı Aylık Ciro 305,3 Milyon Euro
Geox'un ilk altı aylık cirosu, 2024'ün aynı dönemine göre %4,7 düşüşle 305,3 milyon Euro olarak gerçekleşti. Düzeltilmiş FAVÖK (IFRS 16 etkisi hariç), 2024'ün ilk yarısındaki 4 milyon Euro'ya kıyasla 8,6 milyon Euro olarak kaydedildi. Düzeltilmiş faaliyet kârı, 2024'ün ilk yarısındaki -5,5 milyon Euro'nun aksine 0,6 milyon Euro ile pozitife döndü. Düzeltilmiş net sonuç ise -3,1 milyon Euro olarak gerçekleşti; bu rakam 2024'ün ilk yarısında -15,4 milyon Euro seviyesindeydi.
İtalya'daki satışlar, grubun toplam cirosunun %29,6'sını (2024'ün ilk yarısında %27,8) oluşturarak, 2024'ün ilk altı ayındaki 89 milyon Euro'ya kıyasla %1,6 artışla 90,5 milyon Euro'ya ulaştı.
Avrupa'daki satışlar, grubun toplam cirosunun %47,4'ünü (2024'ün ilk yarısında %45,7) oluşturarak 144,7 milyon Euro olarak gerçekleşti. Bu rakam, 2024'ün ilk yarısındaki 146,4 milyon Euro'ya göre hafif bir düşüş (%1,1) gösteriyor ve bu düşüşün temel nedeni olarak DACH bölgesi ve İber Yarımadası'ndaki düşük performans gösteriliyor.
Diğer ülkelerdeki satışlar, hem çok markalı satış kanalında hem de doğrudan satış kanalındaki olumsuz performans nedeniyle, 2024'ün ilk yarısına göre %17,5 (%17,8 sabit kurda) düşüşle 70,1 milyon Euro olarak gerçekleşti. Bu düşüşün ana nedeni, ilk yarıyılda ABD ve Çin'den elde edilen yaklaşık 9 milyon Euro'luk cironun bu dönemde olmaması.
Ayakkabı satışları, konsolide cironun %91,9'unu oluşturarak 280,7 milyon Euro'ya ulaştı ve 2024'ün ilk yarısına göre %3,8 (%4 sabit kurda) düşüş gösterdi. Giyim satışlarından elde edilen ciro ise, konsolide cironun %8,1'ini oluşturan 24,6 milyon Euro ile 2024'e göre cari kurda %13,6 (%14 sabit kurda) düşüş kaydetti.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.