• Home
  • News
  • Business
  • Güçlü Son Çeyrek Performansı: Birkenstock, 2024/25 Mali Yılında Satış Hedeflerini Aştı

Güçlü Son Çeyrek Performansı: Birkenstock, 2024/25 Mali Yılında Satış Hedeflerini Aştı

Alman ayakkabı markası Birkenstock, 2024/25 mali yılında büyüme seyrini beklentiler doğrultusunda sürdürdü. Hatta elde edilen ciro, henüz Eylül sonunda yukarı yönlü revize edilen tahminlerin dahi üzerine çıktı. Bu veriler, New York Borsası'nda işlem gören ana şirket Birkenstock Holding plc tarafından Perşembe günü kamuoyuyla paylaşılan güncel faaliyet raporunda yer aldı.

Rapora göre, 30 Eylül'de sona eren son mali yılda grup cirosu 2,1 milyar avroya ulaştı. Bu rakam, bir önceki yıla kıyasla yüzde 16'lık bir büyümeye işaret ediyor. Kur etkisinden arındırıldığında ise gelirlerdeki artış yüzde 18 olarak kaydedildi.

Şirket, son çeyrekte cirosunu yüzde 15 artırarak (kur etkisinden arındırılmış bazda +%20) 526,3 milyon avroya yükseltti ve bu sonuçla kendi beklentilerini de geride bıraktı.

Birkenstock tüm bölgelerde çift haneli ciro artışı yakaladı

Toptan satış kanalında yıllık ciro yüzde 20'lik (kur etkisinden arındırılmış bazda +%21) bir artışla yaklaşık 1,3 milyar avroya ulaştı. Markanın kendi perakende operasyonları ise yüzde 11'lik (kur etkisinden arındırılmış bazda +%12) bir büyüme kaydederek 794,8 milyon avro gelir elde etti.

Birkenstock, geride bıraktığımız yılda tüm pazar bölgelerinde çift haneli büyüme oranları kaydetmeyi başardı. Amerika kıtasında gelirler yüzde 15 (kur etkisinden arındırılmış bazda +%18) artışla yaklaşık 1,1 milyar avroya yükselirken, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'yı kapsayan EMEA bölgesinde ise hem raporlama para birimi hem de kur etkisinden arındırılmış bazda yüzde 14'lük bir artışla 785,2 milyon avroya ulaşıldı. En dinamik gelişim ise yüzde 31'lik (kur etkisinden arındırılmış bazda +%34) ciro artışıyla 221,8 milyon avroya ulaşan Asya-Pasifik bölgesinde gözlemlendi.

Beyan edilen net kâr yüzde 82 arttı

ABD'ye yönelik daha yüksek ithalat vergilerine ve olumsuz kur etkilerine rağmen, bir önceki yıl yüzde 58,8 olan brüt kâr marjı, fiyat artışları ve üretim tesislerindeki kapasite kullanımının iyileştirilmesi sayesinde yüzde 59,1'e yükseldi. Bu durum, özel kalemler hariç tutularak hesaplanan faiz, vergi ve amortisman öncesi kârın (FAVÖK) yüzde 20 artışla 667 milyon avroya ulaşmasını sağladı. Düzeltilmiş FAVÖK marjı ise yüzde 31,8 ile tahmin aralığının üst sınırında gerçekleşti.

Beyan edilen net kâr 348 milyon avroya ulaşarak bir önceki yılın seviyesini yüzde 82 oranında aştı. Özel kalemlerden arındırılmış net kâr ise yüzde 44'lük bir artışla 346 milyon avro olarak kaydedildi.

Yönetim, büyümenin devamını öngörüyor

Yönetim, içinde bulunduğumuz 2025/26 mali yılı için de güçlü büyüme beklentisini koruyor. Cironun yüzde on ila on iki arasında (kur etkisinden arındırılmış bazda +%13 ila +%15) artarak 2,30 ila 2,35 milyar avro bandına ulaşması hedefleniyor. Bu büyümeye, marka bünyesinde açılması planlanan yaklaşık 40 yeni mağazanın da katkı sağlaması bekleniyor.

Özel kalemlerden arındırılmış FAVÖK'ün ise en az 700 milyon avroya yükselmesi öngörülüyor. Bununla birlikte şirket, artan gümrük vergileri ve olumsuz kur etkileri nedeniyle düzeltilmiş FAVÖK marjının yüzde 30,0 ila 30,5 aralığına gerileyeceğini tahmin ediyor.

Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.


OR CONTINUE WITH
Birkenstock
Birkenstock Holding Plc