H&M Grubu'nun kârı 2025'in ilk yarısında düştü
İsveçli moda devi H&M Grubu, 2025 mali yılının ilk yarısında artan navlun maliyetleri, olumsuz döviz kurları ve artan indirimlerin etkisiyle işletme kârında ve vergi sonrası kârında düşüş yaşadı.
Finansal raporuna göre H&M Grubu, ilk yarıda 7 milyar İsveç kronu işletme kârı elde etti. Bu rakam, bir önceki mali yıla göre 2 milyar İsveç kronundan fazla bir düşüşü temsil ediyor.
Vergi sonrası kârda da yaklaşık 2 milyar İsveç kronu civarında benzer bir düşüş görüldü ve 2025 mali yılının ilk yarısında 4,5 milyar İsveç kronu kâr elde edildi.
Güçlü dolar ve artan navlun maliyetleri ikinci çeyrek sonuçlarını etkiledi
H&M Grubu CEO'su Daniel Ervér, ikinci çeyrek sonuçları hakkında şunları söyledi: “Çeyreklik sonuçlarımız, güçlü dolar nedeniyle artan satın alma fiyatları ve artan navlun maliyetlerinin yanı sıra müşteri deneyimini iyileştirmeye yönelik devam eden yatırımlardan olumsuz etkilendi. Müşterilerimize daha fazla değer sunmak ve deneyimlerini zenginleştirmek için yatırımlar yapmaya devam ediyoruz.”
Grup satışları, yüzde 1'lik büyüme sayesinde dönem boyunca 112 milyar İsveç kronu seviyesinde istikrarını korudu.
H&M Grubu, H&M, Arket, &OtherStories, Cos, Weekday, Cheap Monday, Sellpy ve Singular Society markalarının ana şirketidir. Grup, 79 pazarda 4.000'den fazla mağazaya ve 60 pazarda online satış platformuna sahip.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.
OR CONTINUE WITH