• Home
  • News
  • Business
  • Hazır Giyim Devi SMCP, Asya Dışında Büyüme Kaydetti

Hazır Giyim Devi SMCP, Asya Dışında Büyüme Kaydetti

By AFP

loading...

Scroll down to read more
Business
Claudie Pierlot mağazası Fotoğraf: SMCP

Sandro, Maje, Claudie Pierlot ve Fursac markalarının çatı şirketi olan hazır giyim devi SMCP, ilk yarıyılda satışlarını %2,7 artırarak 601 milyon Euro'ya ulaştı. Bu büyüme, Asya hariç tüm bölgelerde gözlemlendi.

Genel Müdür Isabelle Guichot, düzenlediği basın toplantısında bu performansı "güçlü" olarak nitelendirdi ve özellikle ABD pazarındaki "dikkat çekici" büyümeye vurgu yaptı. Guichot, piyasanın "belirsiz ve zorlu" olmasına rağmen bu başarının elde edildiğinin altını çizdi.

Asya Pasifik bölgesinde ise satışlar %9 oranında düştü. Basın açıklamasına göre, bu düşüşün sebebi 2024 yılında özellikle Çin'de gerçekleştirilen "mağaza ağının optimizasyonu". Guichot, bu noktada Hindistan, Endonezya ve Filipinler gibi yeni pazarlardaki "umut vadeden başlangıçlara" dikkat çekti.

Fransa'da satışlar %2,3 artarken, Avrupa-Orta Doğu-Afrika bölgesinde (Fransa hariç) %6,3'lük, Amerika bölgesinde ise %10,3'lük bir büyüme kaydedildi.

Marka bazında bakıldığında, Sandro %3,4'lük artışla başı çekerken, Maje %2,5 ile onu takip etti. Claudie Pierlot ve Fursac markalarının satışları ise toplamda %0,6 oranında arttı.

SMCP, 2024'ün ilk yarısında 27,7 milyon Euro zarar açıklamışken, bu yılın aynı döneminde 11 milyon Euro net kâr elde ederek kârlılığa geri döndü. Şirket, bu "olumlu ivmeyi" stratejik pazarlarda mağaza açılışları ve kârsız mağazaların kapatılmasıyla özetlenen mağaza ağının rasyonalizasyonuna bağlıyor.

SMCP, Aralık ayı sonuna göre 20 daha az olmak üzere, şu anda dünya genelinde 1.642 satış noktasına sahip. Şirketin açıklamasına göre, bu "başarıda stok ve yatırımların sıkı kontrolü" de etkili oldu ve stoklar geçen yılın aynı dönemine göre %13 azaldı.

AFP'nin Donald Trump'ın başlattığı ticaret savaşının şirketin Amerikan pazarındaki performansına olası etkileri hakkındaki sorusuna Guichot, SMCP'nin Nisan ayından itibaren ABD'deki fiyatlarını artırarak "önlem aldığını" belirtti.

Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.

SMCP