• Home
  • News
  • Business
  • Hermès'in Net Kârı, Olağanüstü Şirket Katkıları Nedeniyle İlk Yarıda %5 Düştü

Hermès'in Net Kârı, Olağanüstü Şirket Katkıları Nedeniyle İlk Yarıda %5 Düştü

By AFP

loading...

Scroll down to read more
Business
Mumbai, Jio World Centre Alışveriş Merkezi'ndeki Hermes butiği. Credits: FashionUnited

Lüks devi Hermès, Çarşamba günü yaptığı açıklamada, ilk yarıyılda net kârının olağanüstü şirket katkılarından etkilenerek %5 düşüşle 2,2 milyar avroya gerilediğini, ancak satışlarının %7,1 artışla 8 milyar avroya ulaştığını duyurdu. Olağanüstü katkı payı çıkarıldığında, grubun net kârı 2024'ün ilk yarısına göre %6 artışla 2,5 milyar avroya yükseliyor. Açıklamada görüşlerine yer verilen CEO Axel Dumas, tüm bölgelerdeki güçlü ilk yarıyıl sonuçlarını memnuniyetle karşıladıklarını belirterek, "evin başarısını sürdürmek için yatırım yapmaya ve işe alımlara devam edeceğiz" dedi. Amerika bölgesindeki satışlar, daha değişken bir piyasa ortamında, ABD'deki çift haneli büyümenin de etkisiyle, %9,5 artarak 1,45 milyar avroya ulaştı. Pazar günü açıklanan ABD'ye ihraç edilen ürünler için %15'lik yeni gümrük vergileri hakkında basın mensuplarıyla yaptığı görüşmede Axel Dumas, "kesin oyun kurallarını beklediklerini" söyledi. Dumas, yılbaşında %4,7 olan oranlara Nisan ayında %10'luk yeni gümrük vergilerinin eklendiğini vurgulayarak, "son açıklamaların detaylandırılması gerekiyor" dedi. Dumas, "%15'lik oranın mevcut %5'e eklenen %10 ise fiyat artışına gerek yok" dedi. Nisan ayında uygulanan %10'luk gümrük vergilerinin ardından grup, ABD'deki fiyatlarını %5 artırmıştı. Dumas, "bir diğer önemli konu da doların değer kaybetmesi" diye ekledi. "Dolar önemli ölçüde değer kaybetti, bunun gümrük vergileri kadar, hatta daha fazla etkisi var." Japonya hariç Asya bölgesinde grubun satışları %1,5 artışla 3,57 milyar avroya yükseldi. Dumas, "Şu anda Çin'deki satış atmosferinde temel bir değişiklik görmüyorum, bizim için hala olumlu bir pazar" dedi. Japonya'da satışlar %17,6 artışla 815 milyon avroya ulaştı. Fransa hariç Avrupa'da ciro %12 artarak 1 milyar avroyu aşarken, Fransa'daki satışlar %8,7 artışla 740 milyon avroya yükseldi. Grubun ana faaliyet alanı olan deri eşyalarının satışları %11,3 artışla 3,58 milyar avroya ulaştı. Giyim ve aksesuarların cirosu %4,3 artışla 2,25 milyar avro oldu. Parfüm ve güzellik ürünleri satışları %4,1 düşüşle 248 milyon avroya, saat satışları ise %8,9 düşüşle 281 milyon avroya geriledi.

Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.

Hermès