• Home
  • News
  • Business
  • JD Sports, ikinci çeyrekteki satış düşüşü nedeniyle "temkinli" olmaya devam ediyor

JD Sports, ikinci çeyrekteki satış düşüşü nedeniyle "temkinli" olmaya devam ediyor

İngiliz spor giyim perakendecisi JD Sports, 2025'in ikinci çeyreğinde Kuzey Amerika ve Avrupa'da organik satışlarda iyileşme olduğunu, ancak İngiltere'deki satışların geçen yıl aynı çeyrekte Euro 2024 futbol turnuvasının olumlu etkisinden kaynaklanan yüksek baz etkisi nedeniyle düşüş gösterdiğini açıkladı.

2 Ağustos'ta sona eren 13 haftalık ikinci çeyrek raporunda JD Sports, toplam grup organik satışlarının yüzde 2,2 artışla 3,1 milyon sterline ulaştığını, benzer mağazalar bazında ise yüzde 3 düşüş olduğunu bildirdi.

Bu çeyrekte İngiltere'deki zorlu piyasa koşulları etkili oldu. Toplam satışlar 806.000 sterlin olurken, benzer mağazalar bazında satışlar yüzde 6,1, organik satışlar ise yüzde 4,5 düştü. Bu düşüşün ana nedeni, perakendecinin geçen yıl Euro 2024 ve Olimpiyatlar gibi büyük spor organizasyonlarının yaşandığı yaz dönemindeki güçlü performansıyla karşılaştırılması. Kadınlar Euro 2024'ün aynı etkiyi yaratmaması da düşüşte etkili oldu.

Avrupa'da toplam satışlar 1 milyon sterline ulaşırken, organik satışlar yüzde 5,4 arttı, benzer mağazalar bazında satışlar ise yüzde 1,1 düştü. Kuzey Amerika'da ise toplam satışlar 1,1 milyon sterlin olarak gerçekleşti; organik satışlarda yüzde 4,8 artış, benzer mağazalar bazında satışlarda ise yüzde 2,3 düşüş yaşandı.

JD Sports CEO'su Regis Schultz yaptığı açıklamada, "Çok kanallı müşteri teklifimizi, mağaza ağımızı ve tedarik zincirimizi geliştirmede güçlü ilerleme kaydediyoruz ve maliyetlerimizi ve nakit akışımızı etkin bir şekilde kontrol ediyoruz. Zorlu piyasa koşullarına rağmen tüm ekiplerimizin enerjisi ve odaklanmasından gurur duyuyorum." dedi.

"İkinci çeyrekte, Kuzey Amerika'da, birinci çeyrekten ertelenen birkaç ürün lansmanının yanı sıra giyim ve online satışlardaki güçlü trendler sayesinde performans iyileşti. Hem Avrupa'da hem de İngiltere'de, geçen yılki Euro futbol turnuvasının yarattığı yüksek baz etkisiyle karşı karşıyaydık, ancak giyimde ve yeni ayakkabı serilerinde iyi bir temel performans gördük."

JD Sports, Kuzey Amerika ve Avrupa'daki pazar payını büyütmeye devam ediyor

JD Sports, Vancouver amiral mağazası Fotoğraf: JD Sports

JD Sports, ikinci çeyrek satışlarının yüzde 36'sını oluşturan en büyük bölgesel pazarı Kuzey Amerika'da, JD ve DTLR markalarının öncülüğünde, Las Vegas ve Vancouver'daki yeni mağaza açılışlarının da etkisiyle "dirençli bir performans" sergilediğini belirtti. Ayrıca, birinci çeyrekten ürün lansman takviminde yaşanan değişikliğin ardından yeni ayakkabı serilerinde "iyi bir performans" ve bölgedeki kategori karışımının daha küçük bir bölümünü oluştursa da giyimde "güçlü bir performans" kaydedildiği bildirildi.

İkinci çeyrek satışlarının sırasıyla yüzde 26'sını ve yüzde 36'sını oluşturan İngiltere ve Avrupa'da ise, performans odaklı ayakkabılar, uygun fiyatlı ayakkabı modelleri ve özellikle kadın ve çocuk giyim satışları öne çıktı. JD Sports ayrıca, Haziran ayında açılan ve perakendecinin bugüne kadarki en büyük mağazası olan Manchester'daki yeni Trafford Centre mağazasından "güçlü sonuçlar" elde edildiğini de ekledi.

JD Sports, çok kanallı müşteri teklifi, mağaza ağı, tedarik zinciri ve Kuzey Amerika operasyonları genelindeki stratejik hedeflere karşı "güçlü ilerleme" kaydettiğini ve özellikle online'da kontrollü fiyat yatırımlarıyla ticari disiplinlerini koruduğunu belirtti.

İkinci çeyrek boyunca genel piyasa koşullarıyla ilgili olarak JD Sports, "tüketici finansmanı üzerindeki mevcut baskılar, işsizlik riski ve ayakkabı ürün döngüsündeki devam eden değişim" göz önüne alındığında "temkinli" olmaya devam ettiğini, ancak "mevcut piyasa beklentileriyle" uyumlu olmayı beklediğini de sözlerine ekledi.

Gümrük tarifeleriyle ilgili olarak spor giyim perakendecisi, ABD tarifelerinin JD üzerindeki doğrudan etkilerinin önemli olmadığını düşündüğünü, ancak tedarikçilerini ve ortaklarını etkileyen dolaylı etkileri izlemeye devam edeceğini ekledi.

Schultz, "Bölge ve markalarımız genelinde, dirençli bir tüketici görüyoruz, ancak satın alımlarında oldukça seçici davranıyorlar. Bu nedenle, ikinci yarıya girerken ticaret ortamı konusunda temkinli olmaya devam ediyoruz. 2026 mali yılı vergi öncesi kârımız ve düzeltilmiş kalemler için, üzerinde çalışmaya devam ettiğimiz ABD tarifelerinin herhangi bir dolaylı etkisi öncesinde, mevcut piyasa beklentileriyle uyumlu olmayı bekliyoruz." dedi.

"Kuzey Amerika ve Avrupa gibi önemli büyüme bölgelerindeki pazar payımızı büyütmek için iyi bir konumdayız ve sektörümüzün orta vadeli büyüme beklentileri konusunda kendimize güveniyoruz. Bunu yansıtarak, hissedarlarımıza daha fazla getiri sağlama taahhüdümüzü yineliyor ve geçen ay başarıyla tamamlanan ilk 100 milyon sterlinlik programın ardından yeni bir 100 milyon sterlinlik hisse geri alım programı başlatığımızı duyuruyoruz."

Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.


OR CONTINUE WITH
JD Sports
Q2