Mango, 2026 yılına kadar ABD'yi en büyük üç pazarı arasına sokmayı hedefleyerek güçlü bir ilk yarı performansı bildirdi
loading...
Madrid – İspanyol moda devi Mango, 2025 mali yılının ilk yarısına ait satış rakamlarını açıkladı ve çarpıcı bir çift haneli büyüme sergiledi.
Mango yönetimi tarafından sağlanan bilgilere göre, İspanyol şirket 2025 mali yılının ilk yarısını 1,73 milyar Euro ciro ile kapattı. Bu rakam, şirketin geçen yılın aynı döneminde elde ettiği 1,54 milyar Euro'ya kıyasla yüzde 12'lik bir satış artışını (sabit kurda yüzde 14) temsil ediyor.
Mango Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Toni Ruiz, İspanyol şirket tarafından yayınlanan bir açıklamada, "Sektörel, makroekonomik ve jeopolitik istikrarsızlık ortamında, ilk yarının olumlu sonuçları modelimizin sağlamlığını teyit ediyor ve stratejimizi güçlendiriyor" dedi. "Müşterilerimiz tarafından dünya çapında iyi karşılanan farklı bir değer önerisiyle, uzun vadeli bir vizyonla büyümeye devam ediyoruz." Ruiz, bunları bir kez daha şirketin "satış kanallarında sürekli iyileşmeye" yol açan bir stratejinin temel unsurları olarak vurguladı.
Tüm kanallarda, pazarlarda ve iş kollarında olumlu büyüme
Mango'nun yılın ilk yarısındaki performansını iş kollarına göre daha detaylı analiz edersek, şirket çeşitli iş kollarında satışlarda artış olduğunu belirtmekle yetindi, ancak toplam rakamlar sunmadı.
Bu arada, kanal bazında, Mango yönetimi online kanalın devam eden olumlu gelişimini vurguladı. Online satışlar, şirketin toplam yarıyıl cirosunun yüzde 31'ini temsil ederek, bir önceki yıla göre 535,68 milyon Euro'ya ulaştı. Bu büyüme, şirketin 2025'in ilk yarısında 30 yenileme ve 78 net açılışla fiziksel ticari ağını güçlendirmeye devam ederken gerçekleşti.
Mango, dönemi 120'den fazla pazarda 2.925 satış noktasıyla kapattı; bunların 1.800'ü doğrudan işletilen mağazalar ve franchise'lar, geri kalan 1.100'ü ise corner'lar.
Pazarlara göre performansına bakıldığında, Mango yarıyılı toplam cirosunun yüzde 78'ini uluslararası faaliyetlerinden elde ederek 1,35 milyar Euro'ya ulaştı. Bu yüzde, geçen yılın aynı dönemindeki 1,20 milyar Euro'luk satışla tutarlılığını koruyor. Bu istikrarlı gelişim, beş ana pazarının bilançolarında işgal etmeye devam ettiği pazar payında da görülüyor. Bu pazarlar geçen yılla aynı kalıyor: İspanya, Fransa, Türkiye, Almanya ve ABD. Şirket, bu ilişkiyi değiştirerek ABD'yi 2026 yılına kadar en büyük üç pazarı arasına yerleştirme stratejik hedefini koruyor.
Mango, yönetim yapısında değişiklikler duyurdu
Kurucu, çoğunluk hissedarı ve yönetim kurulu başkanı olmayan Isak Andic'in trajik ölümünün damgasını vurduğu dönemde, İspanyol şirket yılın ilk yarısında ana yönetim organlarını tamamladı.
CEO'su Toni Ruiz, Mango'nun yeni yönetim kurulu başkanı ve Jonathan Andic ise yönetim kurulu başkan yardımcısı olarak onaylandı. Bu değişiklikler, Manel Adell'in şirketin yeni bağımsız yönetim kurulu üyesi olarak atanmasıyla gerçekleşti ve ardından bu haftanın başında Mango tarafından duyurulan Helena Helmersson'un atanması geldi.
- Mango, 2025'in ilk yarısında %12 satış büyümesi kaydederek 1,73 milyar Euro'ya ulaştı.
- Online kanal, toplam satışların %31'ini oluştururken, şirket 78 net açılışla fiziksel ağını genişletti.
- İspanya, Fransa, Türkiye, Almanya ve ABD, Mango'nun ana pazarları olup, ABD'nin 2026 yılına kadar en büyük üç pazar arasına girmesi hedefleniyor.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.