• Home
  • News
  • Business
  • Marimekko'nun İkinci Çeyrek Kârını Crocs İş Birliği Renklendirdi

Marimekko'nun İkinci Çeyrek Kârını Crocs İş Birliği Renklendirdi

Fin markası, ciro büyümesi ve marka bilinirliği için iş birliklerine odaklanıyor.

Fin moda devi Marimekko, büyüme potansiyelini Asya pazarında ve marka iş birliklerinde görüyor. CEO Tiina Alahuta-Kasko, şirketin ikinci çeyrek finansal sonuçlarını değerlendirdiği bir web yayını esnasında bu stratejiye dikkat çekti.

Marimekko, ikinci çeyrekte yüzde 2'lik bir ciro artışı yakalayarak 44,5 milyon Euro net gelire ulaştı. Bu başarının ardındaki önemli etkenlerden biri de Crocs ile gerçekleştirilen iş birliği oldu. Nisan ayında piyasaya sürülen sınırlı sayıdaki Marimekko x Crocs koleksiyonu kısa sürede tükendi. Alahuta-Kasko, web yayınında bu tür iş birliklerinin önemini vurgulayarak, sadece lisans gelirleri sağlamakla kalmayıp Marimekko'nun küresel marka bilinirliğine de önemli katkı sağladığını belirtti. İkinci çeyrekte Blue Bottle Coffee ile de iş birliği yapan marka, ABD ve çeşitli Asya ülkelerindeki kafelerde Marimekko tasarımlarını sergiledi.

Marimekko, geçmişte de Uniqlo, Adidas ve Ikea gibi önemli markalarla iş birlikleri gerçekleştirdi. Bunlar arasında en çok ses getirenlerden biri Uniqlo ile olan ortak çalışmaydı.

Finlandiya, Marimekko'nun toplam cirosunun yarısından fazlasını oluşturarak ana pazar konumunu koruyor. İkinci sırada ise 8,2 milyon Euro'luk cirosuyla Asya-Pasifik bölgesi geliyor. Bölgedeki ciroda bir düşüş yaşanmış olsa da Alahuta-Kasko, bunun lisans gelirlerindeki azalmadan kaynaklandığını açıkladı. "2023 ve 2024 yılları lisans gelirleri açısından rekor yıllar oldu. 2025 başında, bu gelirlerin önceki yıllara kıyasla düşeceğini öngörmüştük." dedi. Asya-Pasifik bölgesindeki perakende satışlarda aynı dönemde istikrar korunurken, toptan satışlarda ise büyüme kaydedildi.

Fin moda devinin kârı, sabit maliyetlerin bir önceki yıla göre daha yüksek olması nedeniyle baskı altında kaldı. Ürün marjlarındaki iyileşmeye ve ciro artışına rağmen, daha yüksek indirimler, artan yatırımlar ve maaş zamlarından kaynaklanan personel giderlerindeki yükseliş kârlılığı etkiledi. Şirket ayrıca yeni mağaza açılışları gibi nedenlerle personel sayısını artırdı. Tüm bu etkenlere rağmen, Marimekko 4,3 milyon Euro net kâr ile kârlılığını sürdürdü.

Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.


OR CONTINUE WITH
Marimekko