Primark satış büyümesi yavaşlıyor, ABF hisselerini etkiliyor
Associated British Foods (ABF), 13 Eylül 2025'te sona eren mali yılının ikinci yarısına ilişkin ticari performans güncellemesini yayınladı. Şirketin temkinli görünümü sonrası, hisseleri Londra borsasında sert bir düşüş yaşadı. The Wall Street Journal'a göre, analistlerin perakende bölümü Primark'ın beklentilerin altında kalan performansı olarak nitelendirdiği tepkiler sonucu hisseler yüzde 12'ye varan bir düşüşle beş ayın en düşük seviyesi olan 1.966 pence'e geriledi.
Şirket, Primark için yaklaşık yüzde 1'lik "ılımlı bir satış büyümesi" öngörüyor. Bu büyüme, İngiltere ve ABD'deki güçlü performanstan kaynaklanırken, Avrupa kıtasındaki daha durgun piyasa koşullarıyla dengeleniyor. Bu temkinli tahmin, sabit kur bazlı satışlardaki düşüşle birleşince yatırımcıları endişelendirdi.
Ancak CEO George Weston'a göre şirket, tüketici tedirginliği ve jeopolitik belirsizliklerin damgasını vurduğu zorlu bir ortama rağmen iyi bir performans sergiledi. Weston, şirketin perakende kolu olan Primark'ın İngiltere'de iyileşen bir ticari performans ve ABD'de güçlü bir satış büyümesi gösterdiğini, diğer gıda işletmelerinin ise beklentileri karşıladığını belirtti.
Primark'ın yılın ikinci yarısında sabit kur bazlı satışlarının yaklaşık yüzde 2 oranında düşmesi bekleniyor. Diğer pazarlarda, İspanya ve Portekiz'deki satışların, yeni mağaza açılışlarının da etkisiyle, durgun bir pazara rağmen güçlü bir performansla yaklaşık yüzde 2 oranında artması bekleniyor. Buna karşılık, Fransa ve İtalya'daki satışların, daha zayıf bir tüketici ortamı nedeniyle yüzde 4 oranında düşmesi öngörülüyor. Orta ve Doğu Avrupa'daki satışların yeni mağaza açılışları sayesinde yüzde 9 artması beklenirken, Kuzey Avrupa'da yüzde 2'lik bir düşüş öngörülüyor. ABD'de ise, şirketin değer odaklı teklifi ve dört yeni mağazanın açılışıyla satışların yılın ikinci yarısında yüzde 23 artması bekleniyor.
Primark, dünya genelinde 15 yeni mağaza açılışıyla mağaza portföyünü genişletmeye ve optimize etmeye devam etti. Bu açılışlar arasında ABD'nin Tennessee eyaletindeki ilk mağazası da bulunuyor. Şirket ayrıca, Ekim 2025'te Kuveyt'te ve 2026 başlarında Dubai'de iki mağaza açılışıyla Orta Doğu'daki ilk franchise mağazalarını açmaya hazırlanıyor.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.
OR CONTINUE WITH