Safilo Grubu, İlk Yarıda 538 Milyon Euro Satış Geliri Elde Etti
loading...
Safilo Grubu, 2025 yılının ilk yarısında net satışlarını sabit kur üzerinden %2,3 artışla 537,6 milyon Euro'ya yükseltti. Brüt kar marjı, bir önceki yılın aynı dönemine göre 110 baz puan artarak %61,1'e ulaşırken, düzeltilmiş FAVÖK marjı da 80 baz puanlık bir artışla %11,6 seviyesine çıktı. Düzeltilmiş net kâr ise %39,4 artışla 33,7 milyon Euro olarak gerçekleşti.
Safilo Grubu Yönetim Kurulu, 31 Temmuz'da yaptığı toplantıda 2025 yılının ilk yarısına ait mali sonuçları onayladı. Safilo Grubu CEO'su Angelo Trocchia, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "İkinci çeyrekte jeopolitik gerilimler ve makroekonomik baskılar nedeniyle oluşan belirsizlik ortamına uyum sağlama yeteneğimizi bir kez daha gösterdik. Kuzey Amerika'daki işlerimizin toparlanması ve Avrupa pazarının direnci sayesinde satışlarımız sabit kur üzerinden %2,3 artış kaydetti." dedi.
Fransa, bağımsız optikçiler ve perakende zincirlerindeki güçlü numaralı ve güneş gözlüğü talebiyle öne çıkan pazarlar arasında yer alırken, şirketin mağaza içi iletişim çalışmaları da bu büyümeye katkı sağladı. Tüm coğrafi bölgelerde, çağdaş ve yaşam tarzı segmentlerinde konumlanan markalar güçlü bir dinamizm sergilemeye devam etti. Carrera, David Beckham, Tommy Hilfiger, Boss, Carolina Herrera ve Marc Jacobs gibi markalar, ikinci çeyrekte de öne çıkan isimler oldu.
Trocchia, "Finansal açıdan bakıldığında, ABD'deki gümrük vergilerinin olumsuz etkisini azaltmaya yönelik bir dizi önlem sayesinde kar marjlarımızda önemli bir genişleme kaydettiğimiz bir çeyreği daha geride bıraktık. Ayrıca, yılın ilk yarısında stratejik açıdan önemli adımlar attık. Carolina Herrera lisans anlaşmasını beş yıl daha uzattık ve hissedarlarımıza değer yaratma ve verimli finansal yönetim taahhüdümüzü teyit eden hisse geri alım programını başlattık." şeklinde konuştu.
"Victoria Beckham'ın portföyümüze katılması, kadınlara yönelik ürün yelpazemizi güçlendiren ve lüksün giriş seviyesindeki iddialı konumumuzu pekiştiren bir diğer önemli kilometre taşı oldu." diye ekledi.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.