Tüketiciler Harcamalarını Kısıtlıyor: Lüks Marka LVMH'nin Ciro ve Kârında Düşüş
Lüks tüketim devi LVMH, içki ve moda ürünlerine olan talebin azalması nedeniyle 2025 yılının ilk yarısında ciro ve kârında düşüş kaydetti. Perşembe günü Paris borsasının kapanışından sonra yapılan açıklamaya göre, şirketin cirosu %4 düşüşle 39,8 milyar Euro'ya geriledi. Bu açıklama, şirketin hisselerinde değer kaybına neden oldu. Bir süredir baskı altında olan EuroStoxx-50 endeksinin ağır topları arasında yer alan LVMH hisseleri, ilk işlem saatinde değer kaybetti.
Şirket, ABD ve Çin gibi önemli pazarlar arasındaki ticari gerilimlerin, özellikle konyak başta olmak üzere şarap ve alkollü içeceklerdeki talebi olumsuz etkilediğini belirtti. Müşterilerin alımlarını hissedilir derecede azalttığı ifade edildi. Bununla birlikte, ikinci çeyrekte düşüşün yılın ilk çeyreğine kıyasla bir miktar hafiflediği görüldü. Öte yandan, cirosu en yüksek olan moda ve deri ürünleri departmanının performansı, önceki üç aya göre çok daha zayıf kaldı ve analist beklentilerinin altında gerçekleşti.
Konsolİde Kâr %15 Düştü
Olağan dışı kalemler hariç tutulduğunda, konsolide faaliyet kârı ilk yarıyılda cirodan daha sert bir düşüşle %15 azalarak yaklaşık 9 milyar Euro'ya geriledi. Analistler ise daha da büyük bir düşüş bekliyordu. Net kâr ise, geçen yılın aynı dönemine göre %22 düşüşle 5,7 milyar Euro olarak gerçekleşti.
Kâr düşüşüne rağmen, UBS analisti Zuzanna Pusz, şirketin maliyet kontrolünü etkileyici bulduğunu vurguladı. Ancak, ikinci yarıyıldaki performansın tahmin edilmesinin zor olduğunu ve 2026 tahminlerine ilişkin risklerin devam ettiğini belirtti.
LVMH hisseleri, ilk işlem dakikalarında %2'den fazla düşerek 460 Euro seviyesine geriledi. Daha sonra toparlanarak kayıplarını %0,5'e kadar sınırladı. Haziran sonunda görülen 437 Euro seviyesindeki çok yıllık dip noktasından bu yana devam eden toparlanma çabası ise sürüyor.
Editörün notu: Bu haber 25 Temmuz saat 10.10'da güncellenmiştir.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.
OR CONTINUE WITH