• Home
  • News
  • Business
  • Türk Markası Touché Privé, Genişleme Stratejisi İçin Beş Milyon Dolarlık Yatırım Aldı

Türk Markası Touché Privé, Genişleme Stratejisi İçin Beş Milyon Dolarlık Yatırım Aldı

Türkiye merkezli moda platformu Touché Privé, Körfez İşbirliği Konseyi (KİK) ülkelerindeki genişlemesini desteklemek amacıyla, Ajeej Capital ve Nuwa Capital'ın ortak girişimi olan Amplify Growth Partnership'ten İslami finans prensiplerine uygun beş milyon dolarlık bir büyüme fonu sağladı. 2014 yılında CEO Enes Can Büyükköse ve Miraç Bal tarafından kurulan marka, 20 ila 45 yaş arası kadınlara yönelik modern muhafazakar giyim (modest fashion) segmentine odaklanıyor ve halihazırda e-ticaret ile fiziksel mağazacılığı birleştiren çok kanallı (omnichannel) platformu aracılığıyla yüzden fazla ülkede müşterilerine hizmet veriyor.

Genişleme stratejisinin ilk durağı: Suudi Arabistan’ın yükselen moda pazarı

Yeni yatırım, öncelikli olarak bölgenin en hızlı büyüyen pazarı olan Suudi Arabistan’daki genişleme faaliyetlerini desteklemek için kullanılacak. Türk markası, Krallığın önde gelen perakende gruplarından biriyle kuracağı iş birliği sayesinde stratejik lokasyonlarda ana mağazalarının açılışını hızlandırmayı planlıyor. Bu adım, aynı zamanda BAE ve Kuveyt’i kapsayan daha geniş bir KİK büyüme stratejisinin parçası. Touché Privé, yüksek kaliteli tasarımı dijital öncelikli bir stratejiyle birleştirerek, modern muhafazakâr giyimde yeni bir standart oluşturmayı hedefliyor.

Küresel modern muhafazakâr giyim pazarının 2030 yılına kadar 280 milyar dolardan 400 milyar doların üzerine çıkması beklenirken, Suudi Arabistan’ın çift haneli büyüme oranlarıyla bu yükselişe öncülük etmesi öngörülüyor. Touché Privé, 2024’te yıllık bazda yüzde 102 büyüme kaydederek 30 milyon dolar gelir elde etti ve bu performansıyla sektörde güçlü bir ivme yakaladı. Şirket, başarısını modern ve tasarım odaklı muhafazakâr giyim arayışında olan Y ve Z kuşağı kadınları arasında marka sadakati oluşturmasına bağlıyor.

Büyükköse konuyla ilgili olarak, “Suudi Arabistan, inovasyondan modaya kadar pek çok alanda küresel ölçekte dönüşüm ve modernleşmeye öncülük ediyor. Amplify Growth ile kurduğumuz iş birliği sayesinde Krallık ve genel olarak KİK bölgesindeki genişleme stratejimizi güçlendiriyoruz. Misyonumuz, kadınların tasarım, topluluk ve modern muhafazakârlık aracılığıyla kendilerini güvenle ifade etmelerini sağlamak,” dedi. Amplify Growth Fon Yöneticisi Sharaf Sharaf, markanın kısa sürede 100’den fazla ülkeye satış yapan küresel bir çok kanallı oyuncuya dönüşümüne dikkat çekerek, Touché Privé’nin “Suudi Arabistan’ın büyüme stratejilerinde üstlendiği kilit rolle birlikte KİK bölgesindeki modern muhafazakâr giyim pazarına liderlik etmeye güçlü bir aday olduğunu” belirtti.

Touché Privé’nin KİK Ortağı Miraç Bal ise markanın “tasarımı, teknolojiyi ve topluluğu bu ölçekte bir araya getiren tek modern muhafazakâr giyim markası olarak öne çıktığını” ve bunun onu “doğal bir kategori lideri haline getirdiğini” ifade etti.

Touché Privé, planlanan halka arz (IPO) öncesinde operasyonlarını daha da ölçeklendirmek ve pazardaki liderliğini pekiştirmek amacıyla ek yatırım turları için hazırlık yapıyor.

Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.


OR CONTINUE WITH
Touche Prive