Uniqlo'nun küresel genişlemesi Fast Retailing'in finansal sonuçlarını zirveye taşıdı
Uniqlo'nun ana şirketi Fast Retailing, 31 Ağustos 2025'te sona eren mali yıla ilişkin güçlü finansal sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Şirketin geliri bir önceki yıla göre yüzde 9,6 artışla 3,4005 trilyon yene ulaşırken, ana ortaklara ait kârı ise yüzde 16,4'lük bir artışla 433 milyar yene yükseldi.
LifeWear konseptine yönelik artan küresel müşteri ilgisinin yön verdiği bu performans, şirketin üst üste dördüncü kez rekor kırmasını sağladı. Fast Retailing, küresel operasyonel büyümesine aktif olarak yatırım yapmaya devam ederken, özellikle yeni mağazalara ve otomatik depolama sistemlerine odaklanan sermaye harcamaları 171,9 milyar yene ulaştı.
Uniqlo'nun Uluslararası ve Yerel Performansı
Uniqlo'nun uluslararası operasyonları, yüzde 11,6'lık artışla 1,9102 trilyon yene ulaşan geliri ve yüzde 10,6'lık genişlemeyle 305,3 milyar yene çıkan faaliyet kârı ile rekor bir performans sergiledi. Ancak, bu performans bölgelere göre önemli farklılıklar gösterdi. Büyük Çin pazarlarında gelirde düşüş ve kârda büyük bir daralma yaşanırken, Çin ana karasındaki gelirler yaklaşık yüzde 4, faaliyet kârı ise yaklaşık yüzde 10 oranında geriledi. Buna karşılık, Güney Kore, Güneydoğu Asya, Hindistan ve Avustralya'daki operasyonlar, yıl genelinde gelir ve kârda önemli artışlar kaydetti. Bu bölgelerin toplam geliri yüzde 14,6 artışla 619,4 milyar yene, toplam faaliyet kârı ise yüzde 20,5 artışla 116,9 milyar yene ulaştı.
Uniqlo Kuzey Amerika ve Avrupa operasyonları da gelir ve kârda güçlü artışlar elde etti. Kuzey Amerika'nın geliri yüzde 24,5 artışla 271,1 milyar yene, faaliyet kârı ise yüzde 35,1 artışla 44,2 milyar yene yükseldi. Avrupa'da ise gelirler yüzde 33,6'lık bir artışla 369,5 milyar yene, kâr ise yüzde 23,7'lik bir genişlemeyle 54,2 milyar yene ulaştı. Her iki bölge de marka bilinirliğini ve e-ticaret satışlarını artırmada birer "medya elçisi" görevi gören başarılı yeni mağaza açılışlarından fayda sağladı. Uniqlo ayrıca, ürün fiyatlarını gözden geçirerek, indirim oranlarını düşürerek ve daha sıkı maliyet kontrolleri uygulayarak ABD'nin ek gümrük vergilerinin getirdiği maliyetleri absorbe etmeyi başardı.
Uniqlo Japonya da rekor bir yılı geride bırakarak tarihinde ilk kez bir trilyon yen gelir barajını aştı. Gelirler yüzde 10,1'lik artışla 1,0260 trilyon yene, kâr ise yüzde 17,5'lik artışla 181,3 milyar yene ulaştı. E-ticaret dahil karşılaştırılabilir mağaza satışları ise yıl genelinde yüzde 8,1 oranında büyüdü.
Grubun bir diğer markası GU ise 2025 mali yılında gelirlerinde artış kaydederken, kârında büyük bir daralma yaşadı. Markanın geliri yüzde 3,6 artışla 330,7 milyar yene ulaşırken, faaliyet kârı yüzde 12,6 düşüşle 28,3 milyar yene geriledi.
Gelecek Perspektifi ve Sürdürülebilirlik
Şirket, Uniqlo'nun uluslararası operasyonlarını büyüme motoru olarak konumlandırma hedefine bağlılığını sürdürerek yeni mağazalar açmaya ve ürün geliştirmeyi güçlendirmeye devam ediyor. Fast Retailing, Grup'un mağaza ağının Ağustos 2026 sonu itibarıyla toplam 3.594 mağazaya ulaşacağını öngörüyor.
Grup, LifeWear konsepti çatısı altında sürdürülebilirlik çalışmalarını da yoğunlaştırıyor. Bu kapsamdaki temel girişimler arasında, giysilerin ömrünü uzatan ve şu anda 22 ülkede 63 mağazada onarım ve yenileme hizmetleri sunan "Re.Uniqlo" programı yer alıyor. 2025 İlkbahar/Yaz koleksiyonunda, kullanılan tüm malzemeler içinde daha düşük sera gazı emisyonuna sahip materyallerin oranı yüzde 17'ye ulaştı. Şirket, bu çabalarıyla CDP tarafından iklim değişikliği alanında üst üste üç yıl boyunca "A Listesi"nde yer alarak takdir edildi.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.
OR CONTINUE WITH