Urban Outfitters gelir ve kazançlarında çift haneli büyüme kaydederek rekor kırdı
Urban Outfitters, Inc., perakende, abonelik ve toptan satış kanallarındaki güçlü tüketici talebinin gelir ve kazançlarda çift haneli büyümeyi tetiklemesiyle, hem çeyrek dönemde hem de yıl genelinde rekor sonuçlara imza attı. Şirket, 31 Ekim 2025 tarihinde sona eren üç aylık dönemde 116,4 milyon dolar (seyreltilmiş hisse başına 1,28 dolar) net kâr açıklarken, dokuz aylık net kârı 368,7 milyon dolara (seyreltilmiş hisse başına 4,01 dolar) ulaştı.
Şirketin çeyrek dönemdeki toplam net satışları, perakende segmenti gelirlerindeki yüzde 9,6'lık artış ve karşılaştırılabilir perakende satışlarındaki yüzde 8'lik yükselişin etkisiyle yüzde 12,3 artarak 1,53 milyar dolara ulaştı. Hem dijital kanallar hem de mağaza satışları tek haneli yüksek oranlarda büyüme kaydederken; marka bazında karşılaştırılabilir satışlar Urban Outfitters’ta yüzde 12,5, Anthropologie’de yüzde 7,6 ve Free People’da yüzde 4,1 oranında arttı. Hızla genişleyen abonelik segmenti, ortalama aktif abone sayısındaki yüzde 42,2'lik artışın desteğiyle yüzde 48,7 oranında bir sıçrama yaparken; toptan satış net gelirleri ise Free People ürünlerine yönelik güçlü talebin etkisiyle yüzde 7,6 büyüdü.
İcra Kurulu Başkanı (CEO) Richard A. Hayne, sonuçlara ilişkin değerlendirmesinde, "Bu çeyrekte rekor gelir, kâr ve hisse başına kazanç açıklamaktan memnuniyet duyuyoruz," ifadelerini kullandı. Hayne sözlerine şöyle devam etti: "Geçtiğimiz çeyrekte gözlemlenen trendler, tabana yayılan karşılaştırılabilir satış büyümesi ve Perakende, Abonelik ve Toptan Satış segmentlerindeki güçlü sonuçlarla tutarlılığını korudu. Bu sonuçlar, pazar payımızı artırmaya devam etmemizi ve istikrarlı uzun vadeli büyümeyi sürdürmemizi sağlayan çeşitlendirilmiş iş modelimizin gücünü bir kez daha ortaya koyuyor."
Hissedarlarına değer yaratmaya devam eden Urban Outfitters, dokuz aylık dönemde yaklaşık 152 milyon dolar karşılığında 3,3 milyon hisseyi geri satın aldı. Perakendeci, fiziksel büyüme stratejisini de sürdürerek portföyüne 41 yeni mağaza ekledi. Bu açılışlar arasında 13'ü FP Movement birimi olmak üzere 25 Free People mağazası, dokuz Anthropologie ve yedi Urban Outfitters mağazası yer alırken; aynı dönemde altı lokasyonun faaliyetine son verildi.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.
OR CONTINUE WITH