VF Corporation, İkinci Çeyrekte Beklentileri Aştı
ABD merkezli giyim devi VF Corporation, 2025/26 mali yılının ikinci çeyreğinde piyasa beklentilerini aşan bir performans sergiledi. The North Face, Vans ve Timberland gibi markaların çatı şirketi, hem ciroda hem de kârda sürpriz bir artış yakaladı. Bu veriler, şirketin Salı günü açıkladığı son finansal sonuçlarla ortaya kondu.
CEO Bracken Darrell, şirketin gidişatından duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Yaptığı açıklamada, "İkinci çeyrekte, yeniden yapılanma planımızda önemli ilerlemeler kaydettik" diyen Darrell, sözlerini şöyle sürdürdü: "The North Face ve Timberland markalarında genele yayılan bir büyüme elde ederken, Vans'teki düşüşü de yavaşlatmayı başardık."
CEO, ayrıca Eylül ayı ortasında Dickies markasının 600 milyon ABD Doları karşılığında Bluestar Alliance'a satışı konusunda varılan anlaşmaya da dikkat çekti. Darrell, bu işlemin VF'nin "portföye yatırım yapma ve hissedar getirilerini artırma" şansını yükselttiğini vurguladı. Geleceğe yönelik olarak yönetimin, "tüm markalarda değer yaratmaya ve şirketi sürdürülebilir ve kârlı bir büyüme yoluna geri döndürmeye odaklanmaya devam edeceğini" belirtti.
Çeyrek bazında ciro yüzde iki arttı
Eylül sonunda tamamlanan son çeyrekte, grup cirosu 2,80 milyar ABD Doları (2,40 milyar Euro) olarak gerçekleşti ve bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde iki artış gösterdi. Kur dalgalanmalarından arındırıldığında gelirler yüzde bir oranında daralsa da, bu sonuç yüzde iki ila dört arasında bir düşüş öngören analist beklentilerinin üzerinde yer aldı.
Cirodaki bu sürpriz pozitif gelişim, büyük ölçüde The North Face (+%6) ve Timberland (+%7) markalarındaki büyümeden kaynaklandı. Uzun süredir zayıf bir performans sergileyen Vans'in gelirleri ise geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla yüzde dokuz geriledi. Grubun daha küçük markalarının toplam cirosu ise, özellikle Altra markasındaki güçlü büyümenin (+%35) etkisiyle yüzde iki arttı.
Grup, faaliyet kârında da ilerleme kaydetti
Grup, kârlılık tarafında da beklenmedik ölçüde güçlü bir ilerleme kaydetti. Tek seferlik kalemlerden arındırılmış faaliyet kârı, yüzde beş artışla 330,1 milyon ABD Doları'na ulaştı. Yönetim, daha önce bu rakam için 260 ila 290 milyon ABD Doları arasında bir öngörüde bulunmuştu.
Geçen yılın aynı çeyreğinde 52,2 milyon Euro olan net kâr, bu dönemde 189,8 milyon ABD Doları'na (162,7 milyon Euro) sıçradı. Ancak, geçen yılın aynı döneminde, o zamandan beri satılmış olan Supreme markasının yüksek zararları sonuçları olumsuz etkilemişti. Devam eden faaliyetlerden elde edilen çeyrek dönem kârı ise, artan vergi yükümlülükleri nedeniyle yüzde altı oranında düştü.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.
OR CONTINUE WITH