IFCO, İstanbul'a 600'den Fazla Katılımcıyı Getirdi, Rusya ve Orta Doğu'dan Çok Sayıda Alıcı Katıldı
loading...
Türkiye, uzun yıllardır uluslararası moda şirketleri için önemli bir üretim merkezi olmasının yanı sıra, kendi markalarını yaratan üreticilerin de Orta Doğu ve Doğu Avrupa'dan alıcılar başta olmak üzere geniş bir kitleye ulaşmasını sağlayacak şekilde yapılandırılmış bir fuar sektörüne sahip.
İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İTKİB) tarafından düzenlenen İstanbul Moda Bağlantısı (IFCO)'nun beşinci edisyonu 10 Şubat Cumartesi günü İstanbul'da sona erdi. Bir sonraki IFCO, 7-9 Ağustos 2024 tarihlerinde gerçekleşecek.
FashionUnited, fuara davet edildi ve bu pazarı daha yakından tanıma, etkinlikte yer alan hazır giyim üreticileri ve tasarımcılarla görüşme fırsatı buldu. 600'den fazla katılımcı ve marka, 100.000 metrekarelik fuar alanında kadın, erkek, bebek ve çocuk giyiminin yanı sıra denim, aktif giyim, iç giyim, çorap, abiye, gelinlik, deri ve ayakkabı koleksiyonlarını sergiledi.
Türkiye, AB'nin üçüncü büyük hazır giyim ve tekstil tedarikçisi
Organizatörler, alıcılar ve sektör uzmanları dahil 30.000'den fazla ziyaretçi bekliyordu; ancak bu yazı kaleme alındığı sırada nihai rakamlar henüz açıklanmamıştı. Kesin olan şu ki, Türkiye, Avrupa moda endüstrisi ve ticareti için önemli bir referans noktası.
İTKİB Genel Sekreter Yardımcısı Fatih Zengin, Türkiye'nin AB'ye hazır giyim ve tekstil ürünleri tedarik eden üçüncü büyük ülke olarak, kısa teslimat süreleri, üretim kalitesi ve kişiselleştirme gibi rekabet avantajları sunduğunun altını çizdi.
"The Core" bölümünde, ABD, Avrupa ve Orta Doğu'ya küçük ölçekli üretimlerini ihraç eden 25 Türk tasarımcı markalarını tanıttı. Bunlar arasında, Nejla Güvenç tarafından kurulan Nej markası da vardı. Türkiye'nin "modada sürdürülebilirlik" vizyonunun öncülerinden olan tasarımcı, uzun yıllar çeşitli Türk markalarının tasarım ekiplerinde yer aldıktan sonra 2002 yılında kendi sürdürülebilir markası Nej'i kurdu. İTKİB destekli tasarımcı aynı zamanda, şirketlerin kendi markalarını geliştirmelerini ve ihracatı artırmalarını hedefleyen bir devlet programı olan Turquality için de danışmanlık yapıyor.
IFCO'da sergilenen Nej koleksiyonunda, Global Organik Tekstil Standardı (GOTS) ve EcoBamboo sertifikalı kumaşlar kullanıldı. Ürünlerin fiyatları, bir sweatshirt için 160 avro ile bir kaban için 400 avro arasında değişiyor.
"The Core" alanında temsil edilen diğer markalar arasında Armine, Gizia, Kayra ve Viola&Vesper yer alıyor. Ece ve Özge tarafından kurulan Viola&Vesper, abiye kıyafetleri ve günlük stillere de uyarlanabilen göz alıcı parçalarıyla tanınıyor ve özellikle Orta Doğu'ya ihracat yapıyor. Markanın kreatif direktörü Ece, FashionUnited'a Parsons Tasarım Okulu'ndan mezun olduğunu ve kariyerine Vera Wang, Zac Posen ve Yazbukey ile devam ettiğini söyledi.
"Payetler, taşlar, tüyler ve abartılı detaylar, zamansız koleksiyonlarımızın temel unsurları. Viola&Vesper, her kadında yaşayan iki zıt kişiliği temsil ediyor. Bazen, Shakespeare'in Onikinci Gece oyunundan esinlenen Viola gibi mistik, doğal, tutkulu ve kararlı hissedebilir. Diğer zamanlarda ise James Bond'un tek aşkı Vesper Lynd'den esinlenen Vesper gibi cesur, gösterişli, spontan ve korkusuz hissedebilir," diye açıklıyor kurucular.
İçgözleme adanmış trend alanı
IFCO, Uluslararası Moda Teknolojisi Enstitüleri Vakfı üyesi olan İstanbul Moda Akademisi (İMA) tarafından tasarlanan trendlere adanmış özel bir bölüm sundu. Sonbahar/Kış 25-26 sezonu için "İçgözlem" teması işlendi. Bu tema, kendimizin daha iyi bir versiyonunu yaratmaya yönelik bireysel bir taahhüt olarak yorumlandı ve fikirlerin ve yaratıcılığın hızlandırılması için yardımcı teknolojiler ve yapay zeka ile birleştirildi. Tasarım psikolojisi odak noktasıydı.
IFCO, tasarımcılar için bir alanın yanı sıra, köklü markalara ve üreticilere adanmış bir pavilyona da ev sahipliği yaptı. Buna Maraton Sportswear markasıyla Cebir Giyim de dahildi. 1992 yılında Celal Kaya liderliğindeki dört kardeş tarafından kurulan şirket, Laleli'de küçük bir terzi dükkanında eşofman dikerek işe başladı.
Ardından Cebir Giyim, 2000 yılında Maraton Sportswear markasını devraldı ve 2001 yılında erkek giyim tasarım ekibini kurdu. Bugün Maraton Sportswear, 100'den fazla çalışanı, Laleli ve Merter'de beş mağazası ve büyüyen bir pazar payına sahip. Markanın ihracat, ithalat ve hukuk müdürü Neze Hat Aksoy, "Yeni pazarlara açılıyoruz," dedi ve şirketin, İtalyan elyaf üreticisi Fulgar tarafından tedarik edilen yüksek kaliteli malzemelerin kullanımı gibi spor kıyafetlerini daha konforlu hale getirme çabalarının altını çizdi.
"Nike'ın birçok tedarikçisiyle de çalışıyoruz ve bir süre önce topuk etiketlerinin ciltle temas etmesini önlemek için etiketleri kabartma baskı ile doğrudan kumaşa basmaya karar verdik." Müdür, şirketin dijital ürün pasaportunun getirilmesi üzerinde çalıştığını da sözlerine ekledi: "Bu aynı zamanda sahtecilikle mücadelede de çok faydalı olacak."
İtalyan kadın giyim markası Camomilla, Aj 81 ve Yxl Collection markalarını da üreten Türk şirketi Yüksel Tekstil'i kullanıyor. Ancak Yüksel Tekstil Grubu'ndan Nury Yüksel, "Şirketimiz için ilk pazar Almanya, ardından ABD, Belçika ve İrlanda geliyor," dedi.
Çocuk giyim markaları sürdürülebilirliğe giderek daha fazla odaklanıyor
Türk şirketi Ozmoz Clothing, çocuk giyim ürünleri sunuyor ve geçen yıla kadar müşterileri arasında birçok İtalyan ve diğer Avrupalı çocuk moda markaları bulunuyordu. Özgeçmişinde tekstil alanında bir doktora da bulunan Ozmoz Başkan Yardımcısı Mahir Özden, "Bu yeni koleksiyonla sürdürülebilirlik taahhüdümüzü genişlettik," dedi. "Su tasarrufu için, baskıdan sonra giysileri yıkamamızı gerektirmeyen, ısıyla sabitleyen bir işlem kullanıyoruz."
Ayrıca, çocuk giyim serilerinde genellikle organik pamuk kullanılıyor. "Fiyat biraz daha yüksek: Geleneksel pamuklu bir tulum için 30 ila 39 avro, organik pamuktan yapılmış bir tulum için ise 40 ila 45 avro arasında değişiyor," diye ekliyor Özden ve sürdürülebilir serinin Kuzey Avrupalı müşteriler arasında çok popüler olduğuna dikkat çekiyor.
Gelisim Group, ABD'li şirket Vf Corporation'ın tedarikçisi. Gelisim Tekstil satış ve pazarlama müdürü Gülen Yavuz, "The North Face, Timberland, Hally Hanson, Vans gibi markalar için üretim yapıyoruz," dedi. 725 kişiyi istihdam eden ve 87 milyon ABD doları geliri olan şirketin ortalama teslimat süreleri yaklaşık 4 ila 7 hafta ve yıllık üretim kapasitesi yaklaşık 7 milyon adet.
Rakamlarla Türkiye ithalatı
SMI verilerine göre, İtalya'ya ithal edilen tekstil ve hazır giyim ürünlerinin yüzde 47,1'i AB'den geliyor; AB üyesi olmayan ülkeler, diğer Avrupa ülkelerinde olduğu gibi kalan yüzde 52,9'luk kısmı oluşturuyor. 2023'ün Ocak-Ağustos dönemi yüzde 12,1'lik bir büyümeyle sona ererken, sonraki dönemde yüzde 11,4'lük bir düşüş kaydedildi.
Bu dönemde, yüzde 22,1'lik bir düşüşe rağmen, Çin toplam ithalatta yüzde 16,5'lik bir artışla ilk sırada yer aldı. Çift haneli pozitif değişimle yüzde 15 ile ikinci sırada Fransa, ardından yüzde 8,8'lik bir artışla İspanya geldi. Bangladeş ise yüzde 15,3'lük bir düşüşle 1,1 milyar avroya geriledi. Türkiye, Hindistan ve Pakistan da düşüş kaydederken, diğer ana tedarikçiler olumlu bir ivme gösterdi.
2023'ün ilk dokuz ayında Çin, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,9'luk bir düşüşe rağmen erkek giyim sektöründeki en büyük tedarikçi konumunu korudu. İkinci sıradaki Bangladeş de yüzde 16,5'lik çift haneli bir düşüş kaydetti. Fransa, yüzde 21,1'lik bir büyümeyle üçüncü sırada yer aldı; onu, Asya'dan gelen mallar için geleneksel giriş noktası olan ve yüzde 20,1'lik bir artış kaydeden Hollanda izledi.
Geri kalan ilk 15 tedarikçi arasında Türkiye, Pakistan ve Vietnam sırasıyla yüzde 4,2, yüzde 7,9 ve yüzde 15,8 düşüş kaydederken, diğer tüm önemli tedarikçi ülkeler, 13. sıradaki Arnavutluk için yüzde 2,4 ile 12. sıradaki İsviçre için yüzde 77 arasında pozitif bir ivme gösterdi.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.