• Home
  • News
  • People
  • Luca de Meo: Otomotivden Modaya, Kering'i Canlandırma Görevi

Luca de Meo: Otomotivden Modaya, Kering'i Canlandırma Görevi

Lüks devi Kering'in zirvesi oldukça cazip ve moda dünyasının ilgi odağı. Gelecek haftadan itibaren bu görevi Luca de Meo üstlenecek. Eski otomotiv CEO'sunun özgeçmişine bakıldığında, sadece markalara değil, yaratıcı fikirlere ve şık takım elbiselere de düşkünlüğü olduğu görülüyor.

Tutku Mesleğe Dönüşüyor

1967 Milano doğumlu de Meo, çocukluğundan beri arabalara tutkun olduğunu sıklıkla dile getirmiştir. Güney İtalya'nın Apulia bölgesinden kökleri olan de Meo, Milano'daki ünlü Bocconi Üniversitesi'nde okuyarak "pek çok fırsatı olmayan" genç bir adam için birçok kapının açıldığını, Mayıs ayında üniversitesinin yayınladığı bir podcast'te anlatmıştır.

İş etiği üzerine tezini tamamladıktan sonra işletme mezunu de Meo, tutkusunu mesleğe dönüştürdü. 30 yılı aşkın otomotiv kariyerine 1992'de Fransız otomobil üreticisi Renault'nun pazarlama departmanında başladı.

Enerjik yönetici orada uzun süre kalmadı. Sıradaki durağı, ürün ve planlama müdürü olarak Japon otomobil şirketi Toyota oldu. Ardından, Fiat, Lancia ve Alfa Romeo markalarını yönettiği ve Fiat Grubu'nun pazarlama direktörü olduğu otomobil üreticisi Fiat Chrysler'a geçti.

Yıllar geçtikçe marka uzmanı olarak imajı güçlendi. Her iş değişikliğiyle kariyer basamaklarını daha da tırmandı. 2009-2012 yılları arasında Alman Volkswagen Grubu ve Audi'de pazarlama direktörü olarak çalıştı. 2015 yılından itibaren Barselona'da Seat'ın CEO'luğunu üstlendi.

Başarılı Değişimler

Kariyer değişiklikleri, değişime ve getirdiği fırsatlara olan düşkünlüğüyle bağlantılı gibi görünüyor. Eski Renault CEO'su, influencer Romain Lanéry ile beş yıl önce Renault'nun resmi YouTube kanalında yayınlanan bir videosunda, "Bunu her zaman denedim ve şiddetle tavsiye ediyorum: Değişim, ilerlemeye devam etmek için doğru koşulları sunar" demişti.

Hırslı yönetici için çember, ilk işvereni Renault'ya döndüğünde kapandı. Temmuz 2020'den itibaren yıllık 55 milyar avro ciroya ve yılda 3,75 milyon araç üretimine sahip olan, ancak aynı zamanda 141 milyon avro zarar eden otomobil şirketinin başına geçti.

Zor bir dönemdi. Grup bir süredir sadece ticari anlamda değil, genel olarak krizdeydi. Selefinin selefi Carlos Ghosn, bir önceki yıl kefaletle serbest bırakıldıktan sonra Japonya'dan Lübnan'a dramatik bir kaçış yapmıştı. Japon yetkililer, Ghosn'u zimmete para geçirme ve hala reddettiği diğer suçlardan tutuklamıştı.

Marka Kurtarıcısı

Renault'ya katıldıktan sonra de Meo, maliyetleri kısmaya ve yeni araba modelleri çıkarmaya başladı. Ayrıca zamanın işaretlerini fark ederek kendi şirketi Ampere'nin kuruluşunu da içeren bir elektrikli araç stratejisi tasarladı. Görev süresi boyunca Renault yeniden kârlılığa geçti ve hisse fiyatı ikiye katlandı.

Fiat 500'ün ve Seat'taki Cupra modelinin başarılı yeniden lansmanının yanı sıra, Fransız otomobil şirketindeki son bölümü de Meo'nun itibarını pekiştirdi. Markaları kurtarma ve lanse etme konusundaki ünü artık otomotiv endüstrisinin çok ötesine ulaşıyor.

Mevcut Kering CEO'su Francois-Henri Pinault, müstakbel CEO'nun atanmasının ardından düzenlenen bir analist konferansında, "Yönettiği şirketlerde büyük dönüşümlere liderlik etme yeteneğini göstermiştir" dedi. Ayrıca yöneticinin yenilikçilik konusundaki istekliliğinin Kering'deki görevlere mükemmel bir şekilde uyduğunu düşünüyor.

Pinault, görüşme sırasında, "De Meo'nun müşteri anlayışını, pazarlamayı, markalaşmayı, tedarik zinciri finansmanını ve teknolojiyi kapsayan 360 derecelik bir stratejisi var" diyerek coşkusunu dile getirdi.

Yüksek Maaş

Sıkıntılı lüks grubu Kering, bu uzmanlığa yüksek bir fiyat etiketi koydu. Yeni CEO de Meo, göreve başladığında 20 milyon avroluk bir ikramiye alacak - 15 milyon avro nakit ve 5 milyon avro Kering hissesi. Bunlar, Renault'daki hisseler şeklinde uzun vadeli değişken ücretlendirme bileşenlerinin telafisi niteliğinde.

Yıllık sabit maaşı brüt 2,2 milyon avro. Buna ek olarak, hedeflere ulaşıldığı takdirde 2026'da 4,84 milyon avroya ulaşması ve hatta hedeflerin aşılması durumunda 6,6 milyon avroya yükselebilecek değişken bir ücretlendirme de mevcut. De Meo'nun ulaşması gereken hedefler gelecek yılın ilk çeyreğine kadar belirlenmeyecek. İlk olarak, Kering hissedarlarının Salı günü ücreti ve ikramiyeyi onaylamasının yanı sıra yeni CEO'yu da onaylaması gerekiyor.

15 Eylül'den itibaren 58 yaşındaki Milanolu, araba markalarını dönüştürme konusundaki başarılarının moda endüstrisine aktarılabileceğini kanıtlamak zorunda kalacak. Fransız lüks grubu krizde; gelirler ve kârlar son altı ayda düşmeye devam etti. Bu, eski itici gücü Gucci'nin sorunlarından kaynaklanıyor.

Eski kreatif direktör Alessandro Michele'nin birbiri ardına trend belirlediği hızlı büyüme yıllarının ardından markanın cazibesi azaldı. Cirosu son altı ayda dört milyar avrodan üç milyar avroya düştü. Yves Saint Laurent gibi diğer grup markalarının gelirleri de son zamanlarda düştü.

Lüks Modaya Yeni Bir Vizyon

Kering'in sorunları sadece kendi evinde değil. Yıllarca süren büyümenin ardından ve durgun tüketici duyarlılığı göz önüne alındığında, lüks endüstrisi bir kendini keşfetme aşamasında. Bu durumda, Kering Başkanı Francois-Henri Pinault, de Meo'nun yalnızca maliyetleri kısmaya ve borçları azaltmaya odaklanmamasını umuyor. Bunlar sadece kısa vadeli önlemler. Pinault, Haziran ayındaki telefon konferansında, otomotiv veteranının lüks grubu ve moda endüstrisinin geleceği için bir vizyon sağlamasını umduğunu söyledi. Kering'in profili önümüzdeki 10-15 yılda nasıl görünebilir? Pinault, de Meo'nun seçimiyle ilgili olarak, "Sektörün sınırlarının ötesine bakmak sadece grup için değil, aynı zamanda bu sektörün mevcut durumu için de önemliydi" dedi.

De Meo büyük vizyonlardan asla çekinmedi. Renault'da son yıllarda "Renaulution" veya "Futurama" gibi büyük isimlerle planlar sundu. Geçen yılki Avrupa Parlamentosu seçimleri öncesinde, o zamanki Avrupa otomotiv lobisi ACEA başkanı olarak, 12 dile çevrilen, sürdürülebilir ve rekabetçi bir otomotiv endüstrisi için Avrupa'ya bir mektup yazdı.

CEO Olarak Sektörden Yeni Gelen Biri

Bir otomotiv yöneticisinin seçimi ilk başta alışılmadık görünse de, lüks bir moda evinin dışarıdan bir yöneticiyi tercih etmesi ilk kez olmuyor. Dört yıl önce Chanel, CEO olarak Leena Nair'i seçti. Nair daha önce yaklaşık 30 yıl boyunca tüketim malları grubu Unilever'de, Cornetto dondurmasından Pepsodent diş macununa kadar çeşitli ürünlerle çalışmıştı. Lüks marka Louis Vuitton'ın şu anki CEO'su Pietro Beccari de kariyerine Benckiser ve Henkel gibi tüketim malları şirketlerinde başladı.

Otomotiv endüstrisinde de Meo her zaman gri teknokratlardan biraz daha renkli olarak kabul edildi. Sektör medyasına göre, orada sadece markalara olan duyarlılığıyla değil, aynı zamanda sektör etkinliklerindeki alışılmadık sunumlarıyla da tanınıyordu. Şık takım elbiselere düşkün olduğu söyleniyor ve çeşitli gazete haberlerine göre de Meo, bir süredir lüks endüstrisinde bir pozisyona açıktı. Belki de arabalara olan tutkusunun yanı sıra, kalbi her zaman gizlice moda için atıyordu?

Karmaşık Bir Görev

Kering için planları ve moda endüstrisi için vizyonları hakkında daha fazla ayrıntı önümüzdeki aylarda ortaya çıkacak. Bir Kering sunumuna göre, göreve başladıktan kısa bir süre sonra bir organizasyon yapısı ve kilit rollerin nasıl doldurulacağını sunacak. Bunu, gelecek yıl içinde uzun vadeli bir stratejik plan izleyecek.

Renault'nun hisse fiyatı, de Meo'nun ayrılışının 16 Haziran'da duyurulmasından bu yana en düşük noktasından henüz toparlanamadı. Kering'in hisseleri ise karışık altı aylık rakamlara rağmen o zamandan beri üçte birden fazla arttı. Bilindiği gibi, borsalar gelecekteki değerleri yansıtır. Ve Kering söz konusu olduğunda, menkul kıymetler - tıpkı müstakbel CEO gibi - karmaşık görevleri çözebileceğinden emin görünüyor.

De Meo, Renault'nun YouTube kanalında, "Çözülecek sorunlar ne kadar karmaşıksa, o kadar çok eğleniyorum" dedi. "Zaten bilmediğim şeyleri ne kadar çok öğrenebilirsem, o kadar çok eğleniyorum."

Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.


OR CONTINUE WITH
CEO profili
Kering
Luca de Meo
renault