• Home
  • News
  • Retail
  • H&M, ABD ve Avrupa'daki Talep Düşüşü Karşısında Gelişmekte Olan Pazarlara Yöneliyor

H&M, ABD ve Avrupa'daki Talep Düşüşü Karşısında Gelişmekte Olan Pazarlara Yöneliyor

CEO Daniel Erver'in açıklamalarına göre, moda perakendecisi H&M, ana pazarı olan Avrupa'da tüketici harcamalarının zayıflaması ve ikinci en büyük pazarı olan ABD'deki gümrük vergilerinin talebi olumsuz etkilemesi nedeniyle, Brezilya ve Hindistan gibi gelişmekte olan pazarlarda aktif olarak genişleme arayışında. Erver, Reuters'a verdiği demeçte, “Henüz tam anlamıyla nüfuz etmediğimiz bu pazarlardan bazılarında daha büyük bir büyüme fırsatı görüyoruz. Brezilya bunlardan biri, genel olarak Latin Amerika bir diğeri ve Hindistan da bir başkası,” ifadelerini kullandı.

H&M, 2025'in üçüncü çeyreğine ilişkin finansal performansında önemli bir artış bildirdi. Şirketin faaliyet kârı, geçen yılın aynı dönemine göre 3 milyar İsveç kronundan 4,9 milyar İsveç kronuna yükselirken, faaliyet marjı da yüzde 5,9'dan yüzde 8,6'ya çıktı. Mağaza sayısında yüzde 4'lük bir azalmaya rağmen, satışlar yerel para birimleri bazında yüzde 2 oranında büyüme kaydetti. Üçüncü çeyrek sonuçlarının açıklanmasının ardından düzenlenen yatırımcı toplantısında Erver, H&M'in büyüyen bir şirket olarak kalmak için yoğun çaba sarf ettiğini ve Brezilya'daki müşterilerden gördükleri olumlu ilgiye dayanarak bu pazardaki fırsatlar konusunda heyecanlı olduklarını belirtti.

Şirket, dördüncü çeyrekte satışlar üzerinde hafif olumsuz bir etki yaratması beklenen mağaza portföyü optimizasyon çalışmalarına devam ediyor. Yatırımcı İlişkileri Başkanı Joseph Ahlberg, bu optimizasyonun stratejinin kilit bir parçası olarak Brezilya'ya odaklanacağını, ancak aynı zamanda dünyanın diğer bölgelerindeki fırsatları ve müşteri talebinin zayıf olduğu portföy alanlarını konsolide etme ihtiyacını da içerdiğini doğruladı. Yönetim, dördüncü çeyrekte beklenen gümrük vergisi zorlukları öncesinde, tedarik zincirindeki güçlü kazanımları ve seçici fiyatlandırma aksiyonlarını gerekçe göstererek, makroekonomik belirsizlikler karşısında temkinli iyimserliğini koruduğunu belirtti.

H&M, pazardaki “ulaşılabilir lüks konumlandırması için büyük fırsatlardan” yararlanma stratejisi doğrultusunda, premium markası Cos'u dördüncü çeyrekte Delhi'de açtığı bir mağazayla Hindistan pazarına sundu. Perakendeci, Brezilya'daki ilk mağazasını Ağustos ayında açarken, Kasım sonuna kadar iki mağaza daha ve 2026 yılı için Rio de Janeiro'da bir lokasyon da dahil olmak üzere dört yeni mağaza daha planlıyor. H&M ayrıca, yakın zamanda El Salvador'da mağaza açtıktan sonra, dördüncü çeyrekte Venezuela ve gelecek yıl Paraguay'da yapılması planlanan lansmanlarla Latin Amerika genelinde daha geniş bir yayılma hedefliyor.

Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.


OR CONTINUE WITH
Brazil
COS
H&M
India
Latin America