• Home
  • News
  • Retail
  • Lüks Pazarının Büyüme Motoru: Deneyim Odaklılık ve Gelişmekte Olan Pazarlar

Lüks Pazarının Büyüme Motoru: Deneyim Odaklılık ve Gelişmekte Olan Pazarlar

Deneyim odaklı etkileşim ve wellness konseptlerine yönelik artan ilgiyle güçlenen küresel lüks pazarının, 2025 yılında 1,5 trilyon dolarlık bir hacme ulaşarak sağlam bir büyüme sergilemesi bekleniyor.
Retail
Gelişmekte olan ülkelerde lüks pazarı Kaynak: FashionUnited, Görsel yapay zeka yardımıyla oluşturulmuştur
By Prachi Singh

loading...

Automated translation

Orijinali oku en or da de es fr it ja nl pl pt zh
Scroll down to read more

Euromonitor International'ın '2025 Lüks Tüketim Malları Dünya Pazarı' raporuna göre, küresel lüks pazarı süregelen makroekonomik ve jeopolitik çalkantılara rağmen direncini koruyor ve 2025 yılında 1,5 trilyon dolarlık bir değere ulaşıyor.

Euromonitor International lüks tüketim malları küresel analiz müdürü Fflur Roberts, sektörün salt ürün odaklı satışlardan deneyim odaklı etkileşime doğru kayarak önemli bir dönüşümden geçtiğini belirtiyor ve ekliyor: "Wellness, yaşam tarzı ve duygusal bağ kurma... yeni statü göstergeleri olarak ortaya çıkıyor."

Fiziksel mağazaların, yüz yüze etkileşimin kalıcı öneminin altını çizercesine 2025 yılında kişisel lüks tüketim malları satışlarının yüzde 81'ini oluşturması dikkat çekiyor. Yüksek gelirli tüketiciler arasında moda alışverişi için mağazaları tercih edenlerin oranı ise 2023'teki yüzde 36 seviyesinden kayda değer bir artışla yüzde 52'ye yükseldi.

Gelişmekte olan pazarlarda ve deneyimsel lükste büyüme

En hızlı büyüyen pazarlar arasında Güney Afrika (yüzde 15), Hindistan (yüzde 10) ve Birleşik Arap Emirlikleri (yüzde 9) başı çekiyor. Özellikle Hindistan, 2025 yılına kadar toplam lüks pazar değerinin 12,1 milyar dolara ulaşması ve tahmin döneminde yüzde 74 gibi şaşırtıcı bir bileşik yıllık büyüme oranı (CAGR) yakalaması beklentisiyle önemli bir oyuncu olarak öne çıkıyor.

Genç alıcıların ürünlerden ziyade benzersiz deneyimler aramasıyla birlikte, lüks harcamaları genel olarak deneyimsel kategorilere kayıyor. Lüks seyahat ve konaklamayı da içeren deneyimsel lüks, 2025'te yüzde 8'lik bir artışla 103 milyar dolara ulaşarak en hızlı büyüyen segment oldu.

Yeni tüketici segmentleri

Lüks sektörü, refah seviyesi artan ve wellness seyahatleri, yaşa özel lüks cilt bakımı gibi yaşam kalitelerini artıran lüks ürünler aracılığıyla sofistike ve ayrıcalıklı deneyimler arayan 60 yaş üstü yaş grubundan giderek daha fazla etkileniyor. Tüketicilerin yeni statü göstergeleri olarak deneyim ve yaşam tarzına yönelmesiyle birleşen bu durum, markaları fiziksel mağazalarını üst düzey ağırlama ve konsiyerj seviyesinde hizmet sunan kültürel destinasyonlar olarak yeniden tasarlamaya teşvik ediyor.

Roberts, lüks sektörünün gelecekteki büyümesinin, "uzun ömürlülük ve bilinçli tüketim merceğinden bakarak premium deneyimleri yeniden düşünmek suretiyle bu gelişen tüketici fırsatlarına uyum sağlama yeteneğine bağlı olacağı" sonucuna varıyor.

Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.