H&M ve Stella McCartney, İlk İş Birliklerinden 20 Yıl Sonra Yeniden Güçlerini Birleştiriyor
İsveçli moda devi H&M ve İngiliz tasarımcı Stella McCartney, ilk kez güçlerini birleştirmelerinin üzerinden yaklaşık 20 yıl geçtikten sonra yepyeni bir koleksiyon için tekrar bir araya geliyor.
H&M tarafından Salı günü yapılan açıklamaya göre, yeni koleksiyona dair ilk ipuçları Pazartesi akşamı Londra'da düzenlenen Moda Ödülleri'nde (Fashion Awards) verildi. Gecede, aralarında modeller Emily Ratajkowski, Amelia Gray, Yasmin Wijnaldum ve Alton Mason'ın yanı sıra teknoloji girişimcisi Kiara Nirghin ve oyuncu Bel Priestley'nin de bulunduğu pek çok ünlü isim, bu özel iş birliğinden parçalarla boy gösterdi.
2026 İlkbaharında piyasaya sürülmesi planlanan koleksiyon, McCartney'nin marka tarihinin farklı dönemlerinden imza stilleri, ikonik silüetleri ve marka kodlarını bir araya getirerek tasarımcının DNA'sını kutlayacak. Sürdürülebilirlik öncüsü olarak bilinen tasarımcının temel ilkeleriyle uyumlu olarak, bu koleksiyonda da geri dönüştürülmüş materyallerin de dahil olduğu "sertifikalı ve sorumlu kaynaklardan elde edilmiş malzemeler" kullanılacak.
"İlk iş birliğimizden 20 yıl sonra H&M ile yeniden bir araya gelmekten büyük heyecan duyuyorum" diyen tasarımcı, sözlerine şöyle devam etti: "Arşivimdeki parçaları yeniden yorumlamak, büyük bir enerji ve neşe kaynağı oldu. Bu ikinci ortaklık, sürdürülebilirlik, hayvan zulmüne yer vermeyen uygulamalar ve bilinçli tasarımlar konusunda ne kadar yol kat ettiğimizi görme ve aynı zamanda birlikte daha ne kadar ileri gitmemiz gerektiği konusunda dürüst olma fırsatı sunuyor."
Yeni Girişim: "Insights Board"
Yapılan açıklamaya göre, iş birliğinin temel taşlarından birini "Insights Board" adlı yeni bir girişimin kurulması oluşturuyor. Bu girişim, "merak ve dinlemeye dayalı bir alan yaratmak" amacıyla moda endüstrisinin dört bir yanından farklı sesleri ve bakış açılarını bir araya getirmeyi hedefliyor. Bu sayede, markalar ve sektörün geneli için yeni yollar keşfedilmesi ve hayvan refahı gibi konularda farkındalığın artırılması amaçlanıyor.
H&M Kreatif Danışmanı Ann-Sofie Johansson, "McCartney'nin ahlaki pusulası ve sürdürülebilir uygulamalara olan yorulmak bilmeyen bağlılığı, H&M'e uzun zamandır ilham veriyor. Bu nedenle, böylesine iddialı bir projede onunla iş birliği yapmak bizim için bir onurdur" şeklinde konuştu.
Kasım 2005'teki H&M iş birliğiyle, hızlı moda deviyle çalışan ikinci tasarımcı unvanına sahip olan McCartney, "Gerçek değişim, ancak hem dışarıdan hem de içeriden baskı uyguladığımızda gerçekleşir. Ben her zaman sektörü ileriye taşımak için ona içeriden sızmanın gücüne inandım" dedi.
H&M'in iş birliği yaptığı tasarımcılar listesine son olarak Ekim ayında Belçikalı tasarımcı Glenn Martens eklenmişti.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.