Japonya Moda Haftası, 20. yılını geleceğe dönük Rakuten FWT ile kutluyor
loading...
Japonya Moda Haftası Organizasyonu (JFWO), 20. yıl dönümünü İlkbahar/Yaz 2026 sezonu ile kutluyor ve geleceğe odaklı bir Rakuten Moda Haftası Tokyo (FWT) düzenliyor.
Bu sezon, moda haftasının görsel teması olan ‘Gelecek Hiçbir Yerden Çıkmaz’ ve genel teması olan ‘Dünyayı Birleştiren Dikiş Ol’ hem organizasyonun 20 yıllık tarihine saygı duruşunda bulunmayı hem de basın açıklamasında belirtildiği gibi "gelecekte bizi nelerin beklediğine umutla bakmayı" amaçlıyor.
1-6 Eylül tarihleri arasında düzenlenecek olan FWT, Tokyo'nun Shibuya Hikarie bölgesini ana mekan olarak kullanarak 20 tasarımcı defilesi ve üç ortak defilede 23 markaya ev sahipliği yapacak. Katılımcılar arasında ilk kez yer alan beş marka ve denizaşırı ülkelerden beş marka bulunuyor.
Programın öne çıkan noktalarından biri, ana sponsor Rakuten tarafından desteklenen ve uluslararası veya başarılı yerel tasarımcıların etkinliğe dahil edilmesini desteklemeyi amaçlayan moda haftasının ‘By R’ etkinliği.
Bu yıl, Emi Funayama'nın markası Fetico, lansmanından sadece beş yıl sonra FWT kapsamında yedinci defilesini gerçekleştirecek ve etkinliğin öne çıkan markası olarak seçildi. Fetico, daha önceki ‘By R’ katılımcıları Bape, Paul Smith ve Marimekko'nun arasına katılıyor.
Bunun yanı sıra, yükselen markalar Mukcyen ve Jun.y, JFWO’nun marka destek programı JFW Next Brand Award kapsamında yer alacak. Tasarımcı Yuka Kimura'nın markasının ilk defilesini düzenlemesini sağlayan Büyük Ödül'ü Mukcyen kazanırken, Jun.y ise Özel Ödül'e layık görüldü.
Tamamen fiziksel programa dönüş ve daha belirgin kategoriler
JFWO, değişen moda ortamına uyum sağlamak için, sektör genelinde olduğu gibi, dijital içeriği tamamen programından kaldırarak fiziksel sunumlara odaklandığını belirtti. Bununla birlikte, her defile türünün önemini netleştirmek ve bir moda haftası organizatörü olarak "rolünü pekiştirmek" için daha belirgin kategoriler sunulacak.
Bu doğrultuda, bireysel markalar tarafından düzenlenen solo defileler, etkinliğin özünü temsil eden ‘Resmi Tasarımcı Defileleri’ olarak adlandırılacak; ‘Ortaklık Defileleri’, ulusal organizasyonlar tarafından düzenlenen veya bağlı etkinliklerin bir parçası olarak sunulan defileleri ifade edecek; ve öğrencileri veya okul temelli organizasyonları öne çıkaran defileler, moda haftasının bağlı etkinlik programının bir parçası olarak ‘Kuluçka Defileleri’ adı altında devam edecek.
JFWO, ilk olarak 2005 yılında, sonraki yıllarda tasarımcıların mirasını sergilemek için bir platform oluşturma amacıyla Moda Strateji Forumu adı altında kuruldu. Organizasyon, kurulduğu günden bu yana uluslararası moda takvimindeki varlığını güçlendirmek için çeşitli destek programları, girişimler ve küresel organizasyonlarla ortaklıklar başlattı.
Başarıları arasında Rakuten'in ana sponsor olarak katılması; Avrupa ticaret fuarları Pitti Uomo ve Tranoi ile ortaklıklar; ve gelecek vaat eden yetenekleri destekleyen Tokyo Moda Ödülü gibi destekleyici girişimlerin başlatılması yer alıyor.
JFWO, geleceğe baktığında, Japonya'nın tekstil endüstrisine ve moda sahnesine verdiği desteği sürdürme taahhüdünü devam ettireceğini ve bunun çalışmalarının itici gücü olmaya devam edeceğini belirtti. Organizasyon, "Bu sonbaharda, 20. yılımızı kutlarken, yeni bir tutku ve kararlılıkla yeni bir bölüme başlıyoruz" diye ekledi.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.