Kurbağa Bacaklarından İlham Alan Tasarımlar, İş Birlikleri ve Fütürizm: Yazın En Göz Alıcı Güneş Gözlükleri
loading...
Trendler gelip geçici olabilir, ancak güneş gözlükleri yaz mevsiminin vazgeçilmez aksesuarları olmaya devam ediyor. Tatil sezonuna uygun olarak, yoldan geçenlerin daha yakından bakmak için gözlüklerini çıkaracakları üç iş birliğini inceleyeceğiz.
A$AP Rocky x Ray-Ban
Bu yılın başlarında, A$AP Rocky, Ray-Ban'in Kreatif Direktörü olarak atandı. Gerçek adı Rakim Mayers olan Amerikalı tasarımcı ve müzisyen, gözlük markasında bu unvanı taşıyan ilk kişi oldu. Ray-Ban'in Cuma günü yaptığı açıklamaya göre, Paris Erkek Moda Haftası kapsamında ilk üç güneş gözlüğü modelini tanıttı. Bu modeller, iş birliği ortaklarını "Yeni Nesil" olarak sunuyor ve modellerin fütüristik görünümüyle de uyumlu.
Üç modelin her biri, "tasarım, sanat ve müziğin bir araya geldiği gerçek bir stil manifestosu" olarak nitelendiriliyor. Modele bağlı olarak, kalın çerçeveler, saplar veya 'Ultra Wrap 002' güneş gözlüğünde olduğu gibi kesintisiz bir vizör kullanıyorlar. Bu serinin yanı sıra, Rocky ve Ray-Ban, yedi farklı renkte mevcut olan Wayfarer Puffer güneş gözlüğünü de piyasaya sürdü. Tasarımcı, ikonik Ray-Ban Wayfarer modelini, orijinal çerçeveden biraz daha üç boyutlu görünen daha eğlenceli bir yaklaşımla sunuyor. Ray-Ban markasının yanı sıra, sapın ucunda Rocky'nin sokak giyim markası AWGE'nin logosu da yer alıyor.
Tüm modeller Ray-Ban'in online mağazasında ve seçkin optikçilerde satışa sunuldu. Wayfarer Puffer 173 Euro iken, "Yeni Nesil" modelleri 650 ila 670 Euro arasında fiyatlandırılıyor.
Daily Paper x Oakley
Ray-Ban gibi Fransız gözlük uzmanı EssilorLuxottica'ya ait olan Amerikan markası Oakley, bu yaz güçlerini Daily Paper ile birleştiriyor. Amsterdam merkezli sokak giyim markası, Oakley modellerini çekimlerinin stillerine sürekli olarak dahil etmiştir. Şimdi markalar, ilk olarak 2000'lerin başında piyasaya sürülen 'Gascan' güneş gözlüğünü güncellenmiş bir versiyonla geri getiriyor. Daily Paper, bunun için "afro-fütüristik" lensini kullanıyor.
Güneş gözlüğü, markaların online mağazalarında ve seçkin perakendecilerde 165 Euro'ya satışa sunuluyor.
Oakley Plantaris Ti
Ancak Oakley'nin elinde tek fütüristik model bu değil. Bu yıl 50. yılını kutlayan ikonik marka, 'Plantaris Ti' modeliyle içgüdü ve inovasyonu bir araya getiriyor. Bu model de bir yeniden yorumlama ve Oakley 'Plantaris' güneş gözlüğünün yeni bir versiyonu. Model, Oakley'nin 2075 yılını nasıl hayal ettiğini göstermeyi amaçlıyor. Saplar ayarlanabilir ve burunluk çıkarılabilir, böylece görünüm kişiselleştirilebilir. Sapların tasarımı ve şeffaf silikon uçlar kurbağa bacaklarından ilham almış ve "damar benzeri iç yapıyı ortaya çıkarıyor".
'Oakley Plantaris Ti', 31 Temmuz'dan itibaren markanın online mağazasında satışa sunulacak.
Komono x Royal Academy of Fine Arts Antwerp
Fütüristik bir güneş gözlüğü aramayan, ancak yine de "sıradanlıktan sıyrılmak" isteyenler için Komono ve Antwerp Kraliyet Güzel Sanatlar Akademisi arasındaki en yeni iş birliği uygun bir model sunuyor. Belçikalı marka, moda okulu ile devam eden iş birliğinin bir parçası olarak yine üç yeteneğe sahne verdi. Chloë Reners, Delara Tavassoti ve Sybrand Jansen, yeniden yapılandırma konsepti üzerinde çalıştılar. Komono'nun açıklamasına göre Jansen, zamanın izlerini taşıyan, kullanım ömürlerinin sonuna gelmiş nesnelere bir övgü niteliğinde bir eser yarattı. Bunun temeli, yükselen tasarımcının sokakta fark ettiği atılmış bir güneş gözlüğü. Kusursuz bir restorasyon yerine, hasarlı formu kabul etmiş ve bunu kendi versiyonuna aktarmış.
Jansen'in modeli, Reners ve Tavassoti'nin modelleriyle birlikte Komono'nun fiziksel ve dijital mağazalarında ve seçkin perakende satış noktalarında 249 Euro'ya satışa sunuluyor.
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.
FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.