• Home
  • News
  • Fashion
  • Lyst Endeksi 2. Çeyrek: Miu Miu Zirvede, Küresel İstek Listesinin Başında Ayakkabılar Var

Lyst Endeksi 2. Çeyrek: Miu Miu Zirvede, Küresel İstek Listesinin Başında Ayakkabılar Var

By Alicia Reyes Sarmiento

loading...

Scroll down to read more
Fashion
Mercedes-Benz Bükreş Moda Haftası'nın ön sıralarında, Lyst sıralamasında birinci olan Miu Miu çorapları, Prada topuklu ayakkabılarla (sıralamada dördüncü) kombinleniyor Credits: Alicia Reyes Sarmiento // FashionUnited

Jeopolitik gerilimler ve olası bir resesyon sinyallerinin hâkim olduğu küresel ortamda moda tüketimi hız kesmeden devam etse de belirsiz koşullara uyum sağlamak için evriliyor. 2025'in ikinci çeyreğinde dünya genelindeki tüketiciler, güçlü bir duygusal ve sembolik yüke sahip stratejik harcamalara yöneldi.

Dünyanın en büyük moda arama platformunda 160 milyon kullanıcının davranışını inceleyen üç aylık rapor Lyst Endeksi'nin son verileri de bunu doğruluyor.

Duygusal Yatırım Aracı Olarak Ayakkabılar

Çeyreğin en çok aranan on ürününden altısı ayakkabı. Bu veri, genel moda harcamalarının yavaşladığı dönemlerde ayakkabının stilin taşıyıcısı olarak öne çıktığını gösteriyor. Tüketiciler, kısıtlı zamanlarda, daha az etkili olan kıyafetlerden ziyade, kalıcı ve göz alıcı bir yatırım olarak gördükleri ayakkabılara öncelik veriyor gibi görünüyor.

Vibram FiveFingers SS25. Credits: Vibram.

Miu Miu'nun logolu süet mokasenleri, sezonun kolektif hissiyatıyla uyumlu, nostaljik, neredeyse melankolik bir estetiğe yönelik bu eğilimi örnekliyor. The Row'un Dune sandaletleri de bu çizgiyi temsil ediyor. "Y" şeklindeki kayışıyla bilinen geleneksel bir terlik olan bu modelin popülaritesi, markayı sıralamada en iyi konumuna taşıdı.

Spektrumun diğer ucunda ise Vibram'ın FiveFingers ve Isabel Marant'ın Bekett modelleri (sonuncusu yıllık bazda +%630 büyüme kaydetti) sportif, sıra dışı ve pratikliği birleştiren bir tüketim mantığını somutlaştırıyor. Modanın bu talebi, karakter sahibi temel parçalara öncelik vererek karşıladığını görüyoruz. Buna paralel olarak, spor şortlar aramalarda +%78'lik bir artış kaydederek yazın resmi olmayan üniforması haline gelen atletik ve çok yönlü estetiğin yükselişini yeniden teyit etti.

Jacquemus İlkbahar Yaz 2026, Hazır Giyim. Credits: ©Launchmetrics/spotlight.

Miu Miu Zirvede

Bu bağlamda Miu Miu, birkaç sezondur Loewe ile dönüşümlü olarak zirvede yer aldığı Lyst Endeksi'nin ikinci çeyreğinde birinciliği geri aldı. Loewe ise bu kez ikinci sıraya geriledi. Saint Laurent, tutarlı ve köklü bir anlayışla ilk 3'teki liderliğini korudu.

The Row, “sessiz lüks” etrafında özenle oluşturulmuş estetik kimliğiyle yükselişini sürdürürken, Jacquemus da sosyal medyadaki tutarlı anlatımının gücünü kanıtlayarak sıralamalarda yukarı çıktı.

Ayrıca Burberry ve Birkenstock'un listeye yeni girmesi, farklı ancak bir o kadar da açıklayıcı dinamiklere işaret ediyor. Burberry, İngiliz kimliğini yeniden değerlendiren yenilenmiş bir strateji benimserken, Birkenstock işlevsel ve kalıcı değere sahip parçalara yönelik tüketim trendini pekiştiriyor. Buna paralel olarak Versace ve Alaïa gibi markalar ise sıralamada gerileme belirtileri gösteriyor.

İşte bu çeyreğin sıralaması:

  1. Miu Miu (+1)
  2. Loewe (−1)
  3. Saint Laurent (—)
  4. Prada (+1)
  5. Coach (−1)
  6. The Row (+2)
  7. COS (−1)
  8. Chloé (+1)
  9. Bottega Veneta (−2)
  10. Moncler (+1)
  11. Ralph Lauren (+1)
  12. Alaïa (−2)
  13. Balenciaga (+1)
  14. Jacquemus (+2)
  15. Skims (—)
  16. Versace (−3)
  17. Burberry (Yeni)
  18. Gucci (−1)
  19. Birkenstock (Yeni)
  20. Valentino (—)

Yükselen Yeni İsimler

İlk 10 dışında kalan bazı markaların hızlı büyümesi, modanın kolektif arzusunda yeni atılımları ortaya koyuyor.

Emilio Pucci Sonbahar Kış 2024, Hazır Giyim. Credits: ©Launchmetrics/spotlight.

Pucci, Camille Miceli yönetiminde, ihtişam ve çağdaş kaçışçılığın sembolü olarak yeniden doğuşunu imzalıyor. Tarihi İtalyan moda evi, görsel dilini psikedelik desenler ve 70'ler esintili vücudu saran silüetlerle güncelleyerek Hailey Bieber ve Dua Lipa gibi hem moda öncüleri hem de küresel ünlülerin beğenisini kazanıyor. “Orchidee” tulum, gerçek bir arzu nesnesi haline gelerek talepte +%96'lık bir artış sağladı.

Amsterdam merkezli Rohe, yalın ve mimari çizgilere sahip estetiğiyle sessiz lüks alanındaki yerini sağlamlaştırıyor. Marka, dantel detaylı ipek şortlarının öncülüğünde +%27'lik bir büyüme kaydetti.

Güneş gözlüğü dünyasında Jacques Marie Mage, “Last Frontier VI Aviator” gibi modelleriyle aramalarda +%35'lik bir artışa neden olarak en çok arananlar arasında yerini aldı.

İlkbahar/Yaz 2026 koleksiyonlarının yaklaşmasıyla birlikte bu veriler, önümüzdeki aylarda küresel zevkin alabileceği yön hakkında ipuçları vererek yeni bir estetik istek haritası çiziyor.

İlginizi Çekebilir:
Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.

Lyst
Miu Miu
Trendler