• Home
  • News
  • Fashion
  • Lyst'te İstikrar Zirvede: Saint Laurent Dünyanın En Gözde Markası

Lyst'te İstikrar Zirvede: Saint Laurent Dünyanın En Gözde Markası

Lyst Endeksi'nde istikrar zaferi: Saint Laurent dünyanın en gözde markası
Fashion
Saint Laurent SS26 Kaynak: ©Launchmetrics/spotlight
By Jule Scott

loading...

Automated translation

Orijinali oku de or da en es fr it ja nl
Scroll down to read more

Bu sezon sektördeki sohbetlerin ana gündemini yeni başlangıçlar oluştursa da, güncel Lyst Endeksi tüketicilerin aslında çok daha farklı bir şeye özlem duyduğuna işaret ediyor: istikrar. Yaratıcı direktör değişiklikleri ve markaların kolektif yeniden yapılanma süreçlerinin ortasında kesin olan bir şey var ki, o da şu an başarılı olan markaların kim olduklarını çok iyi bildikleri ve vizyonlarına sadık kaldıkları.

İşte bu markalardan biri de Saint Laurent. İngiliz moda arama motoru Lyst'in Çarşamba günü açıkladığı verilere göre, Fransız lüks modaevi 2025'in üçüncü çeyreğinde Lyst Endeksi'nde ilk kez zirveye yerleşti. Böylece, kreatif direktör Anthony Vaccarello yönetimindeki marka, Miu Miu'yu tahtından indirdi.

Ancak İtalyan marka için bu durum sert bir düşüşten ziyade yumuşak bir düzeltme anlamına geliyor; zira Miu Miu listede yalnızca bir basamak gerileyerek ikinci sıraya yerleşti. Loewe için ise durum tamamen farklı. Yılın başında Jonathan Anderson'ın Dior'a geçeceği haberinin markayı zirveye taşımasına rağmen, Loewe kreatif direktörünü kaybetmenin etkisini şimdi açıkça hissediyor ve altı basamak birden geriliyor.

İstikrar ve Minimalizm

Saint Laurent; hassas işçiliği, net silüetleri ve kendine has soğuk şehvetiyle öne çıkıyor. Lyst'e göre, markanın bu odaklanmış kimliği ve zamana meydan okuyan cazibesi, başarısında kilit rol oynuyor. Modaevi ayrıca, aylık bazda aramalarda yüzde 66'lık bir artış kaydeden ve çeyreğin en popüler ikinci ürünü olan ‘Le Loafer’ ayakkabısının da yaratıcısı. Bu ürünü listenin zirvesinde geride bırakan tek isim ise Havaianas terlikleri oldu.

Veriler aynı zamanda, tüm fiyat kategorilerinde gösterişsiz ancak yüksek kaliteli parçalar arayan tüketiciler nezdinde sadelik ve ölçülülüğün yankı bulmaya devam ettiğini gösteriyor. Bu noktadaki en büyük sürpriz ise belki de Cos'un yükselişi. H&M grubuna ait marka, aramalarda yüzde 147'lik bir artış yakalayarak dört basamak tırmandı ve dünyanın en popüler üçüncü markası konumuna geldi. Markanın en son 2024'ün dördüncü çeyreğinde listelerde yer alan ‘Chunky Cashmere Sweater’ı, sezonun en çok aranan ürünlerinden biri olarak geri döndü. Bu esnada, estetik olarak benzer bir çizgide ancak farklı bir fiyat segmentinde yer alan The Row ise iki basamak yükselerek dördüncü sıraya yerleşti. Markaya olan talep bu çeyrekte yüzde 28 arttı.

Sosyal Etki Endeksi Harekete Geçiriyor

Beşinci sıradaki yerini koruyan Coach'a olan talep ise çeyrek boyunca yüzde 29 arttı. Bu artışın arkasında markanın güçlü sosyal medya varlığı, öne çıkan spor elçileri, vizyona girecek olan ‘The Devil Wears Prada 2’ filmindeki hedefli ürün yerleştirmeleri ve ‘The Summer I Turned Pretty’ dizisiyle yaptığı iş birliği yatıyor. Çeyreğin en popüler onuncu ürünü olan ‘Empire Bag’ de markanın başarısını pekiştiriyor.

Kültürel etkiden faydalanan bir diğer Amerikalı oyuncu ise Ralph Lauren. Aramalarda yüzde altılık bir artış kaydeden marka, iki basamak yükselerek dokuzuncu sıraya tırmandı. Bu yükselişin nedenlerinden biri, şarkıcı Taylor Swift'in nişanını duyururken giydiği ve çeyreğin en popüler dokuzuncu ürünü olan çizgili Ralph Lauren elbisesi oldu.

Skims de dijital dünyadaki konuşmaların kazananları arasında yer alıyor. Markayı kültürel söylemin merkezine yerleştiren tartışmalı ‘Face Wrap’ gibi viral ürünlerin etkisiyle markaya olan talep yıllık bazda yüzde 271 arttı. Bu popülerlik, Ağustos ayında aramaları yüzde 69 artan ‘Nipple Bra’ya olan ilgiyi de yeniden canlandırdı.

Bu arada, Stone Island dört yıllık bir aranın ardından endekse dikkat çekici bir geri dönüş yapıyor. Bir önceki çeyreğe göre yüzde 115'lik bir artışla ilk 20'ye yeniden giren marka, bir zamanlar alt kültürün 'cool' sembolü olarak görülüyordu. Bu çeyrekte ise Britpop grubu Oasis'in yeniden bir araya gelmesi ve turneye çıkmasıyla tetiklenen nostalji dalgası sayesinde yeniden gündemin merkezine oturdu.

Bu makale, bir yapay zeka aracı kullanılarak Türkçeye çevrilmiştir.

FashionUnited, dünya çapındaki moda profesyonellerinin haberlere ve bilgilere daha geniş erişimini sağlamak amacıyla yapay zeka dil teknolojisinden faydalanmaktadır. Doğruluğa özen gösterilse de, yapay zeka çevirileri sürekli olarak gelişmektedir ve şu an için tamamen kusursuz olmayabilir. Bu süreçle ilgili herhangi bir sorunuz ya da yorumunuz varsa, bize info@fashionunited.com adresinden ulaşabilirsiniz.

COS
Loewe
Lyst
Lyst Index
Miu Miu
Saint Laurent